Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 16 fabrycznie nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy wyprodukuje Pesa Bydgoszcz, która złożona korzystniejszą ofertę.
Oprócz dostawy nowych pojazdów przedmiot zamówienia obejmuje pakiet naprawczo-pozderzeniowy dla EZT, szkolenie osób wskazanych przez zamawiającego z zakresu obsługi EZT oraz serwisowanie dostarczonych EZT w poziomie utrzymania P1, P2, P3 od dnia dostarczenia poszczególnych pojazdów do dnia 31 grudnia 2031 r.
Przewoźnik na sfinansowanie zamówienia podstawowego przeznaczył 469 494 690 zł brutto, a na skorzystanie z prawa opcji kwotę 113 374 020 zł brutto. Łącznie 582 868 710 zł brutto.
Pesa Bydgoszcz złożyła ofertę w łącznej wysokości 580 087 680 zł brutto, z czego 458 548 920 zł brutto to zamówienie podstawowe, a 121 538 760 zł brutto – zamówienie objęte opcją.
Prawo opcji polega na wykonaniu:
- serwisowania dostarczonych EZT w poziomie utrzymania P1, P2, P3 w okresie od 01 stycznia 2032 r. do upływu 18 lat, licząc od dostawy danego EZT, albo do osiągnięcia przez dany EZT, przebiegu wynoszącego 2 160 000 km, w zależności co nastąpi pierwsze;
- maksymalnie dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego, dostarczonego EZT w ramach zamówienia, w związku z osiągnięciem czasu lub przebiegu do naprawy w tym poziomie.
Pierwszy pojazd ma zostać dostarczony w terminie 32 miesięcy od dnia podpisania umowy, a pozostałe 15 EZT-ów w terminie 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy.