Marznący deszcz powoduje utrudnienia w ruchu pociągów [AKTUALIZACJA]

Marznący deszcz powoduje utrudnienia w ruchu pociągów [AKTUALIZACJA]

Potwierdziły się prognozy Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej dotyczące opadów deszczu ze śniegiem, powodującego gołoledź. Od rana występują znaczne utrudnienia w ruchu pociągów. Niektóre połączenia są opóźnione o ponad 100 minut.

Złe warunki atmosferyczne od wczesnych godzin porannych powodują utrudnienia na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, gdzie opady marznącego deszczu powodują oblodzenie sieci trakcyjnej.

Nie lepsza sytuacja panuje w województwie łódzkim. Na odcinku Kutno – Ostrowy problemy związane z oblodzoną siecią trakcyjną powodują ogromne opóźnienia na tej trasie, sięgające już dwóch godzin.

Oblodzenie sieci trakcyjnej występuje także na odcinku Kutno – Zamków. Zgodnie z informacją podaną na Portalu Pasażera, mogą wystąpić opóźnienia pociągów do 30 minut. Przepraszamy za utrudnienia.

Problemy występują też na trasie z Warszawy do Trójmiasta, gdzie z powodu usterki sieci wstrzymany jest ruch pociągów między Iławą a Nasielskiem.

AKTUALIZACJA

Jak przekazał Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, linie kolejowe są przejezdne, natychmiast po stwierdzeniu oblodzenia spowodowanego marznącymi opadami na trasy Toruń – Kutno, Kutno – Zamków, Iława – Nasielsk skierowano pociągi sieciowe do usunięcia skutków marznących opadów.

Pociąg sieciowy zakończył przecieranie sieci trakcyjnej z oblodzenia na odcinku Toruń Główny – Nieszawa Waganiec. Ruch pociągów odbywa się już zgodnie z rozkładem jazdy. Na odcinku Kutno – Zamków oblodzenie usunięto w nieco ponad pół godziny. Pociągi kursują bez przeszkód. Nie stwierdzono oblodzenia na tym odcinku – dodał Wilgusiak.

Jak dodaje nasz rozmówca, przed godz. 9.00 służby techniczne zakończyły również usuwanie oblodzenia sieci trakcyjnej na odcinku Iława Główna – Nasielsk.

Na miejscu pracowały pociągi sieciowe ze stacji Iława Główna i Działdowo. W pogotowiu była również lokomotywa spalinowa ze stacji Iława Główna – tłumaczy Wilgusiak.

Przedstawiciel PLK podkreśla, że zarządca infrastruktury na bieżąco monitoruje warunki atmosferyczne.

Na najważniejszych stacjach w kraju znajdują się służby i sprzęt zapewniający przejezdność linii kolejowych w warunkach zimowych.  W celu sprawdzenia przejezdności linii kolejowych wykonano 4 jazdy patrolowe i przecieranie sieci trakcyjnej na liniach o łącznej długości ponad 1167 km – zaznacza.

Do pracy w warunkach zimowych PKP Polskie Linie Kolejowe zabezpieczyły 180 zespołów szybkiego reagowania. W dyspozycji jest 280 maszyn do odśnieżania m.in. pługi, odśnieżarki, kombajny. W akcjach zimowych uczestniczyć może 66 pociągów sieciowych PKP Energetyka, przystosowanych do odladzania sieci trakcyjnej.

Zarządca sieci jest w stałym kontakcie z przewoźnikami. Całodobowo działa Centrum Wsparcia Klienta, które zapewnia podróżnym wszelką możliwą pomoc, np. organizuje dla nich zastępczą komunikację. Jeżeli opóźnienia pociągów przekroczą 120 min, podróżnym oczekującym na dworcach będą wydawane ciepłe napoje.