W wakacje pociąg ICE 3neo po raz pierwszy będzie testowany w Holandii. Początkowo przewiduje się, że od połowy 2024 roku zastąpi obecne pociągi ICE na trasie Amsterdam-Frankfurt.
Producent pojazdu, firma Siemens, zapewnia, że pociąg współpracuje z systemami specyficznymi dla holenderskich torów.
Wraz z wprowadzeniem tych pociągów podróżowanie do Frankfurtu i Bazylei będzie ułatwione, a także możliwe będzie wydłużenie pociągów i zwiększenie częstotliwości kursowania.
Nowy pociąg ICE 3neo ma 439 miejsc siedzących, z czego 340 znajduje się w drugiej klasie, a 99 w pierwszej. Wszystkie miejsca są wyposażone w uchwyt na tablet oraz gniazdka elektryczne. Pociąg ma także więcej miejsca na bagaż. Posiada również więcej drzwi niż poprzednia wersja, co umożliwia szybsze wsiadanie i wysiadanie. Przewidziane są także udogodnienia dla podróżujących z ograniczeniami. Okna nowego pociągu ICE 3neo posiadają powłokę ochronną przed słońcem, która zapewnia ochronę przed promieniowaniem słonecznym, ale umożliwia swobodne przechodzenie sygnałów telefonicznych.
Nowy ICE 3neo wyruszył w inauguracyjny rejs z pasażerami na początku grudnia 2022 r.
Przypomnijmy, że w lipcu 2020 r. Koleje Niemieckie DB podpisały z Siemens Mobility umowę na dostawę 30 zespołów dużych prędkości – ICE 3neo opartych na platformie Velaro Siemens Mobility. Z początkiem lutego 2022 r. przewoźnik zdecydował się rozszerzyć umowę o dodatkowe 43 sztuki zespołów ICE. W połowie maja2023 r. Deutsche Bahn zamówiło kolejne 17 pojazdów ICE 3neo. Łącznie niemiecki przewoźnik będzie dysponował flotą 90 ICE 3neo.