HB Reavis i PKP S.A. uzgadniają otwarcie połączenia Varso Tower z Dw. Centralnym

HB Reavis i PKP S.A. uzgadniają otwarcie połączenia Varso Tower z Dw. Centralnym

Od momentu rozpoczęcia budowy Varso Tower, podróżni stracili wejście do podziemnej Galerii Zachodniej dworca Warszawa Centralna, które było zlokalizowane od ul. Chmielnej. Mimo zakończenia budowy, wejście nadal nie jest dostępne. Dlaczego?

Projektując nasz wieżowiec zadbaliśmy też o stworzenie przyjaznego otoczenia dla pieszych u zbiegu al. Jana Pawła II i ulicy Chmielnej. Jednym z takich udogodnień jest przewidziane w naszym budynku dedykowane wyjście i winda, które docelowo skrócą drogę do Dworca i pobliskich przystanków tramwajowych – powiedział Cezary Błaszczyk, dyrektor komercyjny w HB Reavis Investments.

Jak dodał nasz rozmówca, HB Reavis Investments dąży do porozumienia z PKP S.A. i uruchomienia łącznika z gotowym już korytarzem pod Varso Tower, a tzw. podziemną galerią pod al. Jana Pawła II.

Między obiema stronami nadal trwają niezbędne uzgodnienia, o których zakończeniu na pewno niezwłocznie poinformujemy.  Do czasu ich rozwiązania ruch w tym miejscu musi odbywać się przez naziemne przejścia dla pieszych przy Rondzie Czterdziestolatka – przypomniał Błaszczyk.

Rozmowy i uzgodnienia pomiędzy PKP S.A. a HB Reavis potwierdził Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP S.A.

Udrożnienie połączenia Galerii Zachodniej z Varso Tower wymaga wykonania przez inwestora (spółki grupy HBR) dostosowanych konstrukcyjnie i technicznie oraz zgodnych z prawem połączeń niwelujących różnice poziomów pomiędzy Galerią Zachodnią a podziemną częścią kondygnacji Varso Tower – tłumaczy Sarna.

Przedstawiciel PKP S.A. zaznaczył, że z uwagi na bezpieczeństwo pasażerów oraz wszystkich pozostałych osób korzystających z przejścia, przed ewentualnym udrożnieniem przejścia konieczne jest wykonanie odpowiednich zabezpieczeń w zakresie ochrony przeciwpożarowej.

Wieżowiec Varso Tower liczący 310 metrów, jest najwyższym budynkiem w Polsce i w Unii Europejskie. Budowa obiektu rozpoczęła się pod koniec 2016 r. a  została zakończona we wrześniu 2022 r.