Bombardier zmodernizuje system ETCS w 73 lokomotywach Traxx dla Railpool

Bombardier zmodernizuje system ETCS w 73 lokomotywach Traxx dla Railpool

Bombardier Transportation i Railpool podpisali umowę na modernizację europejskiego systemu sterowania pociągiem (ETCS) poziomu 2 do ETCS poziomu 3 w 73 lokomotywach Bombardier Traxx MS2 firmy Railpool.

Lokomotywy będą sukcesywnie przebudowywane, począwszy od 39 pojazdów kursujących w Holandii.

– Modernizacja systemu ETCS p.  2 do ETCS p. 3 sprawia, że ​​nasze lokomotywy Traxx MS2 są bardziej przyszłościowe. Harmonizacja nadchodząca z ETCS p. 3 zmniejsza złożoność i zwiększa interoperacyjność. Części infrastruktury torowej nie będą już potrzebne. Oczekujemy korzyści dla naszych klientów, takich jak wyższa wydajność operacyjna, niższe koszty infrastruktury i wyższa dostępność po tej zmianie – wyjaśnił Torsten Lehnert, dyrektor generalny Railpool.

– Nowe zamówienie jest rozwinięciem naszej udanej współpracy z firmą Railpool, z którą od ponad dziesięciu lat nieustannie rozwijamy naszą platformę i której zaledwie kilka tygodni temu dostarczyliśmy 200 lokomotywę Traxx. Teraz pogłębiamy to partnerstwo również w odniesieniu do istniejącej floty, aby zabezpieczyć wartość aktywów i konkurencyjność pojazdów przez cały okres ich użytkowania – dodał Peter Ammann, szef jednostki Global Business Development Locomotives w Bombardier Transportation.

Poziom trzeci systemu ETCS stanowi rozwiniecie poziomy drugiego poprzez przeniesienie zajętości torów z urządzeń przytorowych do urządzeń pokładowych.  Pozawala to na uniezależnienie sterowania od podziału linii na odcinki kontroli zajętości torów. Lokomotywy wyposażone w ETCS Baseline 3 oprócz elementów lokomotywy ETCS Baseline 2, musi być dodatkowo wyposażona  w system kontroli ciągłości składu.