Bez ofert w przetargu PKP SKM w Trójmieście na dostawę nowych ezt-ów

Bez ofert w przetargu PKP SKM w Trójmieście na dostawę nowych ezt-ów

Żaden producent nie zdecydował się złożyć oferty w ogłoszonym przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście postępowaniu na dostawę 10 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z dostawą sprzętu przeznaczonego do unowocześnienia zaplecza utrzymania taboru.

– Jesteśmy w kontakcie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych i Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej. Od wyniku tych konsultacji uzależnione będą dalsze nasze działania Spółki dotyczące pozyskania nowych pojazdów – poinformował  Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2018 r. przewoźnik podpisał z CUPT umowę na dofinansowanie zakupu nowych składów. UE dała na ten cel 160 mln zł. Warunek był tylko jeden, wszystkie pojazdy miały trafić do spółki do końca 2023 r. 

Choć początkowo przewoźnik oczekiwał pojazdów czteroczłonowych, to po odwołaniu FPS Cegielski i październikowej rozprawie przed KIO zmieniono ten zapis.

Krajowa Izba Odwoławcza pozytywie przychyliła się również do odwołania w zakresie mocy silników .

Nowe pojazdy miały mieć klimatyzowaną przestrzeń i zapewniać min. 170 miejsc siedzących przy założeniu maksymalnie 10% miejsc uchylnych, ilość miejsc stojących ustalono na min. 287, w wyliczeniu powierzchni przyjąć 4 osoby/m2. Wymagana prędkość eksploatacyjna to min. 140 km/h.

Każdy pojazd miał posiadać min. 8 drzwi zewnętrznych dla pasażerów z jednej strony pojazdu (nie wliczając drzwi do kabiny maszynisty lub przedziału ochronnego bezpośrednio przylegającego do kabiny maszynisty – o ile występują w pojeździe). Przewoźnik nie dopuścił  rozwiązań pojazdu piętrowego.