Alstom i VMS zaprezentowały pojazd Coradia Continental

Alstom i VMS zaprezentowały pojazd Coradia Continental

Alstom i władze transportowe środkowej Saksonii, Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS), zaprezentowały w Chemnitz w Niemczech nowy pociąg zasilany bateriami, opracowany przez Alstom. W sumie VMS zamówił 11 elektrycznych pociągów Coradia Continental. Pociągi wejdą do eksploatacji w 2024 roku na linię Chemnitz – Lipsk.

Pociąg akumulatorowo-elektryczny Coradia Continental ma zasięg do 120 kilometrów i może być eksploatowany zarówno na sieci trakcyjnej, jak i na niezelektryfikowanych odcinkach linii. Trzywagonowe pociągi mają 56 metrów długości i mogą pomieścić 150 pasażerów. W trybie akumulatorowym osiągną maksymalną prędkość 160 km/h. Pojemność wysokowydajnych akumulatorów litowo-jonowych została obliczona tak, aby zagwarantować pracę bez sieci trakcyjnej na linii Chemnitz-Lipsk bez uszczerbku dla wydajności i komfortu pasażerów.

Ambicją Alstom jest bycie światowym liderem w dziedzinie zrównoważonej mobilności, zmniejszając emisje i zanieczyszczenia podczas eksploatacji bez sieci trakcyjnej. Prezentacja pierwszego pociągu na baterie opracowanego przez Alstom to ważny krok w tym kierunku. Dzięki Coradia iLint Alstom ma w swoim portfolio również pierwszy na świecie pociąg wodorowy w służbie komercyjnej. Dzięki pociągom wodorowym i bateryjnym Alstom oferuje swoim klientom dwa przyjazne dla środowiska alternatywne rozwiązania napędowe dla kolei – powiedział Müslüm Yakisan, Prezes Regionu Alstom DACH.

Dzięki pociągom bateryjnym Alstom chcemy wejść w przyszłość pasażerskiego transportu lokalnego koleją. Będziemy mogli jeździć elektrycznie na jednej z najważniejszych tras kolejowych w stowarzyszeniu transportowym bez konieczności jej elektryfikacji. Możliwość czystego, przyjaznego dla środowiska i wygodnego podróżowania między Chemnitz a Lipskiem jest wynikiem wzajemnego oddziaływania między regionalną własnością jako stowarzyszenie transportowe a innowacyjną technologią firmy Alstom – dodał Mathias Korda, dyrektor zarządzający Verkehrsverbund Mittelsachsen GmbH (VMS).

W produkcję elektrycznych pociągów akumulatorowych zaangażowane będą zakłady w Salzgitter i Mannheim. Podsystem trakcji bateryjnej został zaprojektowany i dostarczony przez zakład Alstom w Tarbes.