Alstom dostarczy 40 pociągów Coradia Stream dla NAH.SH w Niemczech

Alstom dostarczy 40 pociągów Coradia Stream dla NAH.SH w Niemczech

Alstom podpisał umowę na dostawę 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream dla Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein (NAH.SH), zintegrowanego stowarzyszenia transportowego, które organizuje pasażerski transport kolejowy w Szlezwiku-Holsztynie. Zamówienie obejmuje również pełen pakiet usług utrzymania pociągów przez okres 30 lat w celu zapewnienia ich bezproblemowej dostępności. Wartość kontraktu to blisko 900 mln euro. Ponadto częścią umowy jest możliwość zamówienia do 55 dodatkowych pociągów z odpowiednim pakietem usług.

Czteroczłonowe składy pociągów składają się z dwóch wagonów końcowych piętrowych i dwóch wagonów środkowych jednopokładowych. Mają 106 metrów długości i mogą pracować w trakcji wielokrotnej. Pociągi osiągają maksymalną prędkość  160 km/h i będą kursować w dwóch sieciach, z których każda będzie miała indywidualny układ pojazdów zapewniających  odpowiednio 360 i 390 miejsc siedzących, co znacznie zwiększy przepustowość w porównaniu z pociągami kursującymi obecnie. Szerokie dwuskrzydłowe drzwi ułatwiają szybką wymianę pasażerów.

Pociąg o dużej przepustowości Coradia Stream optymalnie łączy naszą wiedzę w zakresie ekologicznej i cyfrowej mobilności z celem maksymalizacji przepustowości w tych ważnych sieciach w kraju związkowym Szlezwik-Holsztyn. Zapewnia najnowocześniejsze rozwiązanie zaspokajające obecne i przyszłe potrzeby regionu w zakresie mobilności – powiedział Müslüm Yakisan, prezes Alstom Region DACH. Cieszymy się, że NAH.SH daje nam możliwość wniesienia ważnego i długoterminowego wkładu w przyszłość mobilności w północnych Niemczech. Nasza koncepcja o dużej przepustowości idealnie odpowiada ich wymaganiom i nie możemy się doczekać, aby pomóc przenieść transport regionalny na wyższy poziom – dodał.

Osiągnięto ważny kamień milowy: te linie kolejowe obsługują największą liczbę osób w Szlezwiku-Holsztynie podróżujących środkami transportu publicznego. Musimy zaoferować tym ludziom solidne usługi w przyszłości. Obejmuje to niezawodny rozkład jazdy i nowoczesne, wydajne pojazdy, które imponują swoim designem i komfortem podróży. Stworzyliśmy ramy dla tego i wysyłamy wyraźny sygnał do zmiany transportu na prawdziwej północy – podkreślił Claus Ruhe Madsen, minister transportu Szlezwiku-Holsztynu.

Wygodniejszy, lepiej połączony i łatwiej dostępny pociąg

Pociągi budowane będą zgodnie z wymaganiami NAH.SH. Wyposażone w klimatyzację z filtrami antybakteryjnymi i antywirusowymi, gniazdka elektryczne i Wi-Fi oraz ulepszony zasięg telefonii komórkowej oferują liczne udogodnienia gwarantujące wysoki poziom komfortu. System rezerwacji miejsc i funkcja wyświetlania aktualnego zajętości dodatkowo przyczyniają się do przyjemnych wrażeń z podróży.

Dzięki wielofunkcyjnym przedziałom w każdym wagonie, pociągi zapewniają wystarczająco dużo miejsca na wózki dziecięce i duże bagaże, a także miejsce na 2 wózki inwalidzkie i do 24 rowerów. Dostępność pociągów zapewnia równie wysoki komfort podróżowania wszystkim pasażerom. W strefach wejściowych wagonów jednopokładowych nie ma schodów ani różnic wysokości, które wymagałyby podjazdów. Każdy pociąg jest wyposażony w 3 toalety, z których jedna jest dostępna dla osób na wózkach inwalidzkich. Ponadto każdy skład pociągu zapewnia ponad 40 dedykowanych miejsc dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej.

Przyszłościowy pociąg wyprodukowany w Niemczech

Pojazdy wyposażone będą w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) oraz urządzenia pojazdu do Automatycznej Obsługi Pociągów (ATO). Ponadto są one również predysponowane do systemu komunikacji mobilnej kolei przyszłości (FRMCS).

Końcowy montaż oraz testy i uruchomienie pociągu odbywają się w Salzgitter w Niemczech. Inżynieria jest prowadzona w kilku lokalizacjach we Francji pod kierownictwem Valenciennes jako Train Development Site.