Zarządca infrastruktury poszukuje obecnie osób na stanowisko dyżurnego ruchu w 22 lokalizacjach, znajdujących się w czterech województwach.
W województwie łódzkim PKP PLK zatrudnią dyżurnego na stacji Błaszki (LK 14).
W województwie małopolskim spółka poszukuje pracowników do pracy w Krakowie, Skawinie, Zastowie, Niedźwiedziu, Miechowie, Bukownie, Wolbromiu oraz Trzebini.
Na Pomorzu dyżurni ruchu poszukiwani są w Lęborku, Kościerzynie, Gdańsku oraz Gdyni.
W Wielkopolsce zarządca infrastruktury zatrudni na stacjach Środa Wielkopolska, Miłosław, Pleszew, Łęka Opatowska, Domanin, Ostrzeszów, Sośnie, Granowiec oraz posterunkach Radliczyce, Osusz.
Jak czytamy w ogłoszeniach o pracę, do zadań wykonywanych na stanowisku dyżurnych zadań należą :
- obsługa urządzeń celem prowadzenia ruchu pociągów na posterunku ruchu i przyległych szlakach,
- prowadzenie dokumentacji w celu ewidencjonowania pracy eksploatacyjnej posterunku ruchu,
- obserwacja przejeżdżającego taboru kolejowego celem stwierdzenia nieprawidłowości zagrażających dalszej jeździe taboru,
- nadzorowanie pracowników wykonujących roboty w podległym okręgu nastawczym celem bezpiecznego ich prowadzenia.
PKP Polskie Linie Kolejowe od kandydatów oczekują
- umiejętność współpracy oraz dzielenia się wiedzą i doświadczeniem,
- umiejętność radzenia sobie z emocjami,
- zorientowanie na klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
- otwartość na zmianę,
- bardzo dobry stan zdrowia (1 kat. wzroku, 1 kat. słuchu).
Wymagane kwalifikacje podzielono na trzy warianty.:
Wariant A
- Wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe po ukończeniu kształcenia w zawodach lub na kierunkach studiów, w których podstawy programowe kształcenia w zawodach lub programy nauczania lub programy studiów zawierają zagadnienia z zakresu ruchu kolejowego i sygnalizacji kolejowej, oraz uzyskanie odpowiednio tytułu zawodowego technika, świadectwa potwierdzającego kwalifikację w zawodzie lub certyfikatu kwalifikacji zawodowej w zakresie kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym na poziomie technika, dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe na poziomie technika lub dyplomu ukończenia studiów.
Zawodowy staż pracy – odbycie przygotowania zawodowego.
Wariant B
- Wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe.
- Zawodowy staż pracy – 2 lata pracy na innym stanowisku kolejowym oraz odbycie przygotowania zawodowego.
Wariant C
- Wykształcenie co najmniej zasadnicze zawodowe lub zasadnicze branżowe.
- Zawodowy staż pracy – 5 lat pracy na stanowisku nastawniczego oraz odbycie przygotowania zawodowego.