PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że sieć kolejowa jest przejezdna. W nocy zespoły techniczne usuwały drzewa z torów kolejowych, ekipy pociągów sieciowych naprawiały uszkodzoną sieć trakcyjną.
AKTUALIZACJA: czwartek, 21.10.2021 r., godz. 16:00
PKP Polskie Linie Linie Kolejowe przywróciły już ruch pociągów na trasie Kołobrzeg – Goleniów po tym jak doszło do zarysowania szynobusu przez drzewo na szlaku Płoty – Gryfice.
– Usuwane są drzewa na innych liniach. Nikt z pasażerów nie został poszkodowany przez powalone drzewa – poinformował Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK
Zmiany w komunikacji nadal występują na trasach Węgliniec – Jelenia Góra, Jelenia Góra – Wałbrzych, Szklarska Poręba – Jelenia Góra, Legnica – Rudna Gwizdanów, Szczecin – Reptowo, Szczecin – Kostrzyn, Piła – Bydgoszcz, Piła – Poznań, Poznań – Zbąszynek.
– Służby dyżurne PKP Polskich Linii Kolejowych na bieżąco śledzą komunikaty pogodowe i są w kontakcie z przewoźnikami, by w przypadku wystąpienia zmian na sieci prowadzić sprawną komunikację – dodał Jakubowski.
Jak tłumaczy przedstawiciel zarządcy infrastruktury, pociągi kierowane są trasami zmienionymi, a jeżeli sytuacja tego wymaga, przewoźnicy organizują komunikację zastępczą. Podróżni w pociągach i na stacjach są informowani o sytuacji i możliwościach dalszej podróży.
AKTUALIZACJA: czwartek, 21.10.2021 r., godz. 18:00
Ponad 200 razy interweniowały już służby techniczne. Sytuacja na torach zmienia się. Przywrócono ruch na trasie Piła – Bydgoszcz, Wrocław – Rudna Gwizdanów, Szczecin – Kostrzyn.
Zmiany w komunikacji nadal występują na trasach Węgliniec – Jelenia Góra, Jelenia Góra – Wałbrzych, Szklarska Poręba – Jelenia Góra, Legnica – Rudna Gwizdanów, Szczecin – Reptowo, Piła – Poznań, Poznań – Zbąszynek, Słupsk – Lębork, Nysa – Brzeg.
Niemiecki zarządca infrastruktury ze względu na pogodę wstrzymał przejazd pociągów przez przejście Rzepin – Frankfurt (Oder) na linii Berlin – Poznań. Pociągi PKP Intercity do Berlina kończą kurs na stacji w Rzepinie.
Informacje dla podróżnych na bieżąco są aktualizowane. Non stop pracują zespoły zarządzania PLK i przewoźników we Wrocławiu, w Poznaniu i Opolu. W terenie pracują służby techniczne Polskich Linii Kolejowych oraz pociągi sieciowe.
AKTUALIZACJA: piątek, 22.10.2021 r., godz. 6:00
Sieć kolejowa jest przejezdna. W nocy zespoły techniczne usuwały drzewa z torów kolejowych, ekipy pociągów sieciowych naprawiały uszkodzoną sieć trakcyjną.
Tylko na odcinku Słupsk – Ustka oraz Wrocław Brochów – Siechnice wprowadzona jest zastępcza komunikacja autobusowa oraz na odcinku Węgliniec – Lubań komunikacja zastępcza za składy elektryczne.
– Ponad 300 interwencji służb technicznych odnotowano za miniona dobę. Były przerwy w ruchu na terenie województw: dolnośląskiego, opolskiego, zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego, warmińsko-mazurskiego. W nocy dla sprawdzenia przejezdności linii na ponad 1000 km torów wykonano jazdy patrolowe – poinformował Mirosław Siemieniec rzecznik prasowy PKP PLK.
Jak dodaje przygotowane jest 14 spalinowych lokomotyw osłonowych na wypadek braku zasilania.
– Wczoraj uruchamiana była komunikacja zastępcza, były jazdy zmienionymi trasami oraz przeciąganie pociągów trakcją spalinową. W opóźnionych pociągach PKP Intercity wydawało napoje. Poczęstunki były dla podróżnych opóźnionych pociągów na większych stacjach kolejowych. Komunikację dla pasażerów aktualizowano tak szybko jak to było możliwe – dodaje Siemieniec