CZ Loko kończy przygotowania do uzyskania certyfikatu ECM

CZ Loko kończy przygotowania do uzyskania certyfikatu ECM

CZ Loko pracuje nad uzyskaniem certyfikatu ECM (podmiot odpowiedzialny za utrzymanie). Firmy, które uzyskają ten certyfikat mają prawo stać się tzw. „podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie taboru”, co w praktyce oznacza, że ​​odpowiadają za prawidłowe i terminowe utrzymanie poszczególnych pojazdów na swoim obszarze kompetencji.

– Chociaż jest to do pewnego stopnia komplikacja administracyjna, jest to niezbędny akt prawny, który pomoże ogólnie poprawić ruch i bezpieczeństwo na kolei. Staramy się również postrzegać tę sytuację jako ogromną szansę rynkową i od kilku miesięcy w pełni poświęcamy się przygotowaniom w całej firmie. ECM ingeruje praktycznie we wszystkie procesy i systemy funkcjonowania firmy. Od 1.7. Otworzyliśmy nowy dział Obsługi Klienta i intensywnie pracujemy nad przygotowaniem aplikacji MyLoko, która przekształci całe zagadnienie obsługi posprzedażowej w przejrzyste, intuicyjne i nowoczesne środowisko online – mówi inż. Jan Kutálek, dyrektor sprzedaży i członek zarządu CZ Loko.

Nowy obowiązek jest wymagany przez IV pakiet kolejowy Unii Europejskiej, który objął wszystkie pojazdy szynowe niezbędną certyfikacją systemu utrzymania, która do tej pory dotyczyła tylko samochodów ciężarowych. A więc także lokomotywy, kompletne zespoły, wagony pasażerskie i pojazdy specjalne. Unia Europejska chce tym samym ujednolicić jakość obsługi technicznej pojazdów kolejowych eksploatowanych w publicznej sieci kolejowej. Od połowy czerwca 2022 każdy będzie miał swoją rejestrację, a tym samym gwarancję, że jest w stanie bezpiecznym i sprawnym.

CZ Loko rozwija wspomnianą już aplikację MyLoko, którą uruchomi w styczniu 2022 roku. Natomiast wersja pilotażowa dla wybranych klientów będzie dostępna od października tego roku.

– Wszystkie procesy związane z zarządzaniem flotą zostaną wyraźnie przeniesione do środowiska online. Klienci mogą wtedy być w kontakcie z naszym personelem obsługi klienta praktycznie non-stop. Środowisko obejmie również monitoring online i śledzenie poszczególnych pojazdów za pomocą systemu naszego wieloletniego partnera GX Corpfin, który zostanie w pełni wdrożony w MyLoko. Jestem przekonany, że usługa ta przyniesie wszystkim użytkownikom znaczne oszczędności finansowe, nie tylko w kosztach planowania i regularnego serwisowania ich pojazdów – dodał Kutalka.