Śląski przewoźnik ogłosił przetarg na wykonanie naprawy w poziomie utrzymania P4 dziewięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych pojazdów 22WE (EN76) wraz z wykonaniem prac dodatkowych.
W ramach dodatkowych prac w pojazdach (EN76) o numerach 001, 002, 003, 004, 005, 006, 007, 008, 009 Koleje Śląskie chcą wyposażyć składy w gniazdka elektryczne z zastrzeżeniem aby zamontowane było jedno gniazdo 230V i 2 gniazda USB na 2 miejsca siedzące przy fotelach podwójnych oraz jedno gniazdo 230V i dwa gniazda USB przy pojedynczych fotelach w przedziałach pasażerskich oraz jedno gniazdko zawierające gniazdo 230V i 2 gniazda USB w kabinach maszynistów.
W kabinach WC wszystkich pojazdów przewoźnik chce zdementować pojemniki na ręczniki papierowe oraz zamontować elektryczne suszarki do rąk.
Do zadań wykonawcy, podczas naprawy P4 będzie należała także modyfikacja sterowania klimatyzacją w kabinach maszynisty w taki sposób by z aktywnej kabiny maszynisty była możliwość sterowania temperaturą zarówno w kabinie aktywnej jak i kabinie nieaktywnej (na końcu pojazdu względem kabiny aktywnej). Sterowanie klimatyzacją z kabiny aktywnej winno umożliwiać ustawienie takich samych temperatur w obu kabinach lub alternatywnie powinno zapewniać możliwość sterowania niezależnego dla każdej z kabin maszynisty. Obecnie klimatyzacja kabinowa pracuje tylko w aktywnej kabinie maszynisty. Dodatkowo KŚ planują wymienić wszystkie fotele maszynistów.
Po wykonanych pracach śląskie ELFy będą wyposażone również w nowy system zliczania pasażerów.
Koleje Śląskie chcą aby wszystkie naprawy w poziomie utrzymania P4 były wykonane do 31 lipca 2022 r. Oferty można składać do 26 maja 2021 r. do godz. 12:00.
Przy wyborze wykonawcy przewoźnik będzie kierował się dwoma kryteriami: ceną – waga 80 pkt oraz gwarancją – waga 20 pkt.