Wróciły bezpośrednie połączenia PKP Intercity do Hajnówki

Wróciły bezpośrednie połączenia PKP Intercity do Hajnówki

Od niedzieli 13 czerwca 2021 roku, po kilkunastu latach przerwy, znów można dojechać bezpośrednio z Gdyni i Warszawy do Hajnówki. Sprawdziliśmy z jaką prędkością, w jakim czasie i na której stacji jest zmiana lokomotywy z elektrycznej na spalinową.

W ramach nowego rozkładu jazdy dostęp do usług PKP Intercity uzyskała południowa część Podlasia. Pociąg TLK „Biebrza” jedzie teraz w wydłużonej relacji Gdynia – Warszawa przez Olsztyn, Białystok, Bielsk Podlaski, Hajnówkę, Czeremchę, Siemiatycze, Sarnaki, Niemojki i Mordy. Tę samą trasę przez południowe Podlasie pokonywać będzie nowy TLK „Żubr” relacji Białystok – Warszawa.

Dzięki tym dwóm parom pociągów po siedemnastu latach wrócą do Hajnówki codzienne połączenia dalekobieżne. Mieszkańcy nowych miejscowości w zasięgu usług przewoźnika zyskają możliwość bezpośredniego dojazdu koleją do Warszawy, Białegostoku czy Trójmiasta. Dzięki ofercie Bilet Taniomiastowy ceny przejazdów na nowych trasach na Podlasie Południowe będą zaczynać się w przedziale 19-28 zł.

TLK „Biebrza” relacji Gdynia – Hajnówka – Warszawa Wsch.

Pociąg odjeżdża z Gdyni Gł. o 7:12 ciągnięty lokomotywą serii EU/EP07. Przez obszar Trójmiasta skład porusza się z prędkością do 100 km/h.  Prędkość 125 km/h „Biebrza” osiąga na odcinku do Tczewa i fragmentami do Elbląga. Od Bogaczewa do Olsztyna pociąg porusza się na linii jednotorowej z prędkością od 80 do 100 km/h. W Olsztynie następuje zmiana lokomotywy z eklektycznej na spalinową serii SU160. Na linii 353 w kierunku stacji Korsze jedziemy z Vmax 80-100 km/h, następnie po linii kolejowej nr 38 w kierunku Białegostoku poruszamy się z prędkością od 80 do 120 km/h. Z Białegostoku do Bielska Podlaskiego pociąg jedzie z prędkością od 60 do 100 km/h.  Do Hajnówki skład przyjeżdża o godzinie 16:10. Następnie w kierunku Siedlec skład jedzie z prędkością od 80 do 120 km/h. Tu nastąpi ponowna zmiana lokomotywy na elektryczną. Podróż do Warszawy odbywa się z prędkością 125 km/h.

Podróż z Gdyni Głównej do Hajnówki trwa 8 godzin i 56 minut a z Hajnówki do Warszawy Wsch. 3 godziny i 7 minut. Czas przejazdu w całej relacji Gdynia – Hajnówka – Warszawa Wsch . to 12 godzin i 6 minut.

TLK „Biebrza” z Warszawy Wsch. wyrusza o 8:52, do Siedlec przyjedzie o 9:52, aby o 10:12 po zmianie lokomotywy na spalinową wyruszyć w dalsza podróż. Do Hajnówki skład przyjdzie punktualnie o 12:00, w Białymstoku jesteśmy o 13:06 a w Olsztynie o 17:42. Tu ponownie nastąpi zmiana lokomotywy na elektryczną i „Biebrza” o 18:14 wyrusza w kierunku Gdyni, gdzie do stacji docelowej przyjedzie o 20:58.

TLK „Żubr” relacja Białystok – Warszawa Wsch.

Skład wyrusza z Białegostoku o 6:08. Z Białegostoku do Bielska Podlaskiego pociąg ciągnięty lokomotywą serii SU160 jedzie z prędkością od 60 do 100 km/h. Do Hajnówki dojeżdża o 7:08. Następnie w kierunku Siedlec skład jedzie z prędkością od 80 do 120 km/h. Tu nastąpi zmiana lokomotywy na elektryczną. Podróż do Warszawy odbywa się z prędkością 125 km/h. Godzina przyjazdu do stacji docelowej to 10:17.

Podróż z Białegostoku do Hajnówki trwa 60 minut a z Hajnówki do Warszawy Wsch. 3 godziny i 8 minut. Czas przejazdu w całej relacji Białystok – Warszawa Wsch. to 4 godzin. i 9 minut.

TLK „Żubr”  z Warszawy Wsch. wyrusza o 18:49, do Siedlec przyjedzie o 19:47, aby o 20:14 po zmianie lokomotywy na spalinową wyruszyć w dalsza podróż. Do Hajnówki skład przyjdzie o 21:49, w Białymstoku jesteśmy o 22:48.