Wielkopolskie: trwa II etap badania potrzeb przewozowych

Wielkopolskie: trwa II etap badania potrzeb przewozowych

Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego rozpoczął II etap badania potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym do projektu rozkładu jazdy pociągów 2023/2024, który będzie obowiązywał od 10 grudnia 2023 roku.

Zgodnie z przyjętym w Regulaminie Sieci PKP Polskie Linie Kolejowe harmonogramem prac do przesłanego przez zarządcę infrastruktury projektu rozkładu Organizator Przewozów (Województwo Wielkopolskie) oraz poszczególni przewoźnicy mogą zgłaszać swoje uwagi w określonym terminie do 3 sierpnia 2023 r.

Ze względu na czas potrzebny na analizę uwag, Organizatora  wszystkich zainteresowanych prosi o przesyłanie wniosków i uwag do przedstawionego projektu do 27 lipca 2023 r.na formularzu.

Przy składaniu wniosków należy odnieść się do projektu rozkładu jazdy 2023/2024 prezentowanego w poszczególnych załącznikach poniżej:

Informujemy, że projekt rozkładu w obecnym kształcie uwzględnia szereg czynników:

  • zapewnienie dojazdów do/z miejsc pracy i nauki,
  • możliwości techniczne kursowania pociągów na danej trasie,
  • rozkłady jazdy innych pociągów regionalnych oraz PKP IC,
  • stan i dostępność infrastruktury,
  • możliwości dofinansowania przewozów przez Samorząd Województwa,
  • uzgodnienia z sąsiednimi organizatorami przewozów na liniach stycznych z innymi województwami (pociągi międzywojewódzkie),
  • możliwości realizacji przewozu przez przewoźników w oparciu o posiadane zasoby.

Każdy wniosek o korektę rozkładu jazdy pociągów zostanie przeanalizowany pod kątem możliwości jego wdrożenia w rozkładzie jazdy 2023/2024 (w formie uwag do PKP PLK) lub uwzględniony w budowanej strategii realizacji przewozów na kolejne lata.

Ze względu na brak właściwości ustawowej nie będą brane pod uwagę wnioski:

  • dotyczące połączeń dalekobieżnych i międzynarodowych – organizatorem tych połączeń jest minister właściwy do spraw transportu.
  • zawierające uwagi o stanie linii kolejowych, dworców i przystanków (adresatami takich uwag są spółki odpowiadające za utrzymanie linii i infrastruktury kolejowej m.in.: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i PKP Nieruchomości).

Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego podkreśla, że ostateczny kształt rozkładu jazdy pociągów konstruowany jest przez zarządcę infrastruktury kolejowej.