UTK: składanie wniosków przez ePUAP to oszczędność czasu i pieniędzy

UTK: składanie wniosków przez ePUAP to oszczędność czasu i pieniędzy

Z szacunków Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że złożenie pism w wersji elektronicznej skraca czas postępowania średnio o nawet dwa tygodnie. Do tego interesariusze nie ponoszą kosztów wydruku i przesyłki dokumentów.

Coraz więcej klientów w kontaktach z Urzędem Transportu Kolejowego decyduje się na korzystanie z platformy ePUAP. W trakcie epidemii koronawirusa popularniejszy stał się kontakt z urzędem za pośrednictwem ePUAP. Coraz częściej nasi klienci zakładają konta instytucjonalne na ePUAP (więcej szczegółów znajdziesz w instrukcji). Administrator konta organizacji jest w stanie dołączyć indywidualne konto upoważnionej osoby, która może składać wnioski elektroniczne w imieniu podmiotu.

Dokumenty złożone w postaci elektronicznej przez platformę ePUAP mają taką samą ważność, jak te złożone papierowo. Skorzystanie z tej formy komunikacji ma wymierne zalety. Pozwala oszczędzić czas i pieniądze. UTK szacuje, że wykorzystanie ePUAP średnio skraca czas postępowania administracyjnego o ok. 2 tygodnie. Redukcja kosztów, na którą pozwala ePUAP, widoczna jest szczególnie przy częstej korespondencji z Urzędem. Przy wycenie oszczędności należy uwzględnić łączny koszt druku dokumentacji, jej wysyłki lub delegacji pracownika. Koszt druku i wysłania jednego wniosku z dokumentacją wyniesie średnio od 35 zł do 80 zł, w zależności od tego, czy wybierzemy przesyłkę pocztową, czy kurierską. Koszt ewentualnej delegacji pracownika dla firm spoza Warszawy będzie jeszcze wyższy. W komunikacji poprzez ePUAP podmiot nie poniesie tych kosztów.