Polregio chce wydzierżawić spalinowe zespoły trakcyjne

Polregio chce wydzierżawić spalinowe zespoły trakcyjne

Centrala Polregio a także Pomorski Zakład w Gdyni spółki ogłosiły dwa postępowania na dzierżawę czterech spalinowych zespołów trakcyjnych oraz dwóch spalinowych wagonów silnikowych.

Centrala przewoźnika ogłosiła  przetarg na dzierżawą czterech spalinowych pojazdów trakcyjnych. Zamówienie zostało podzielone na dwie części”:

  • zadanie nr 1 – dwa spalinowe wagony silnikowe
  • zadanie nr 2 – dwa spalinowe zespoły trakcyjne

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.  Ofertę można złożyć na wszystkie zadania albo na wybrane z nich.  W przypadku jeżeli Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia w zakresie zadania nr 2 zaoferuje dzierżawę pojazdów któregokolwiek z następujących typów: 36WEhd, 215M, 218Mc, 218Md-Mińsk 2, 220M, 223M , Link 600-20 wykonawca nie przeprowadza szkoleń. Jeśli jednak wykonawca zaproponuje inny pojazd to jest zobowiązany przeprowadzić szkolenia nie później niż przed rozpoczęciem okresu dzierżawy.

Wymagania dla pojazdów spalinowych wagonów silnikowych:

  • prędkość konstrukcyjna – min. 100 km/h;
  • liczba miejsc siedzących – min. 48 (w tym uchylnych);
  • obsługa osób niepełnosprawnych – min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;
  • urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – min. 1 rampa lub winda;
  • miejsca do przewozu rowerów – min. 2;

Wymagania dla pojazdów spalinowych zespołów trakcyjnych:

  • prędkość konstrukcyjna – min. 100 km/h;
  • liczba miejsc siedzących – min. 100 (w tym uchylnych);
  • obsługa osób niepełnosprawnych – min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;
  • urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – min. 1 rampa lub winda;
  • miejsca do przewozu rowerów – min. 4;

Wspólne wymagania dla wszystkich pojazdów

  • System Informacji Pasażerskiej oparty na tablicach LED
  • ogrzewanie kabiny maszynisty i przestrzeni pasażerskiej – nagrzewnice elektryczne/nagrzewnice wodne
  • oświetlenie podstawowe – jarzeniowe lub LED;
  • oświetlenie awaryjne – jarzeniowe lub LED lub żarowe;
  • wyposażenie w półsprzęg (sprzęg pośredni) do holowania pojazdu przez inny pojazd wyposażony w standardowy sprzęg śrubowy UIC;
  • wyposażenie w komplet co najmniej 4 sztuk zewnętrznych luster bocznych, o ile pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami;
  • dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych – zgodnie z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności na sieci PKP PLK
  • sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz z oprogramowaniem i urządzeniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora; w przypadku wyposażenia Pojazdu w rejestrator z rejestracją na nośniku
    cyfrowym Wykonawca zobowiązany jest przekazać jeden zapasowy nośnik na wypadek usterki;
  • nieoznakowanie pojazdu w żaden sposób identyfikujący pojazd z innym przewoźnikiem niż Wykonawca.

Dzierżawa pojazdów obejmuje okres nie dłuższy niż 360 dni od dnia następującego po dniu przekazania pojazdów przewoźnikowi. Oferty winny być złożone w terminie do dnia 30 listopada 2021r. do godziny 12:00. W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Centrala Polregio przyjęła cenę oferty jako jedyne kryterium oceny ofert.

Pomorski Zakład w Gdyni ogłosił przetarg na dzierżawę dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych na okres od 12 grudnia 2021 r. do 10 grudnia 2022 r.

Zakład oczekuje, że w dniu przekazania danego pojazdu, skład ten musi mieć możliwość przejechania co najmniej 180 tys. km do P4.

Minimalne parametry techniczno-eksploatacyjne pojazdów:

  • prędkość konstrukcyjna – min. 100 km/h;
  • liczba miejsc siedzących – min. 100 (w tym uchylnych);
  • obsługa osób niepełnosprawnych – min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;
  • urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – min. 1 rampa lub winda;
  • miejsca do przewozu rowerów – min. 4;
  • system audiowizualny – tablice LED lub LCD
  • ogrzewanie kabiny maszynisty i przestrzeni pasażerskiej – nagrzewnice elektryczne/nagrzewnice wodne
  • oświetlenie podstawowe – jarzeniowe lub LED;
  • oświetlenie awaryjne – jarzeniowe lub LED lub żarowe;

Każdy pojazd mus być wyposażony w akcesoria niezbędne do ich prawidłowej eksploatacji:

  • półsprzęg (sprzęg pośredni) do holowania pojazdu przez inny pojazd wyposażony w standardowy sprzęg śrubowy UIC;
  • komplet co najmniej 4 sztuk zewnętrznych luster bocznych, o ile pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami;
  • System Informacji Pasażerskiej oparty na tablicach LED
  • dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych – zgodnie z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności na sieci PKP PLK
  • sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz z oprogramowaniem i urządzeniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora; w przypadku wyposażenia Pojazdu w rejestrator z rejestracją na nośniku
    cyfrowym Wykonawca zobowiązany jest przekazać jeden zapasowy nośnik na wypadek usterki;

Pojazdy nie mogą być oznakowane w żaden sposób identyfikujący pojazd z innym przewoźnikiem niż wykonawca. Wraz z pierwszym pojazdem wykonawca dostarczy oprogramowanie umożliwiające stworzenie rozkładu jazdy dla elektronicznego SIP oraz wgranie rozkładu jazdy na pojazdy przez przewoźnika.

Oferty należy składać do 16 listopada 2021 r. do godz. 10:00. O wyborze wykonawcy zdecyduje cena oferty.