PLK tłumaczą opóźnienie rewitalizacji odcinka Gardeja – Kwidzyn

PLK tłumaczą opóźnienie rewitalizacji odcinka Gardeja – Kwidzyn

Podróżni od 3 września 2023 r. mogą w końcu korzystać z pociągów na trasie Gardeja – Kwidzyn. Po kilkuletniej modernizacji, PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły rewitalizacją tego odcinka. Z czego wynikało opóźnienie w realizacji prac?

Na trasie z Gardei do Kwidzyna podróżni mają do dyspozycji 5 par pociągów. Podróż zajmie około 17 minut, a z Kwidzyna do Grudziądza około 40 minut.

Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe poinformował „Kolejowy Portal”, że na zmiany w harmonogramie prac wpływ miały m.in. wystąpienie odmiennych warunków geologicznych, zmieniony układ geometryczny linii, awarie nasypów w okolicach miejscowości Rozpędziny oraz niesprzyjające warunki atmosferyczne.

W ramach prac przebudowano perony na stacjach Gardeja i Sadlinki oraz na przystanku Dziwno. Wygodny dostęp, zwłaszcza osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, umożliwiają pochylnie. Na peronach jest nawierzchnia antypoślizgowa ze ścieżkami naprowadzającymi i wypukłą fakturą, przygotowanymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Przygotowano wiaty, ławki, gabloty na informacje dla pasażerów i rozkłady jazdy oraz nowe oznakowanie. Jasne oświetlenie w postaci lamp z energooszczędnymi oprawami LED zapewnia bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Dla rowerzystów przygotowano stojaki rowerowe – wymienia przedstawiciel PKP PLK.

Podniesiony został poziom bezpieczeństwa na styku dróg i torów, dzięki nowym urządzeniom i nawierzchni na 8 przejazdach kolejowo-drogowych.

Dodajmy, że pociągi na odcinek Kwidzyn – Malbork wróciły w lipcu 2021 r

Prace w ramach zadania pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork” zostały zrealizowane za kwotę 230 mln zł netto przy współfinansowaniu w wysokości 85 proc. ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.

PKP PLK przygotowują się do dalszej  rewitalizacji linii 207 na odcinku Grudziądz – Gardeja.

Zarządca infrastruktury jest etapie opracowania dokumentacji projektowej. Jego przebudowa będzie możliwa po zapewnieniu środków finansowych na ten cel – zaznacza Pietrzykowski .

Jak dodaje nasz rozmówca, obecnie dofinansowanie Unii Europejskiej ze strony Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego nie jest zapewnione.