Spółka PKP Intercity unieważniła przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją i przeglądem na 3-cim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A/111A. Jedyna oferta była za wysoka.
W postępowaniu wziął udział tylko jeden wykonawca. Spółka H.Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych zaproponowała kwotę 515 752 300 zł brutto, naprawę wraz z modernizacją jednego wagonu spółka określa na 85 dni kalendarzowych dając przy tym 37 miesięcy gwarancji. Na realizację zamówienia PKP Intercity chciało przeznaczyć 424 534 500 zł brutto.
– Zaproponowana przez wykonawcę kwota za realizację usługi nie mieści się w kwocie jaką zamawiający, przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. Mając na uwadze fakt, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia i jednocześnie kwoty tej nie można zwiększyć do ceny najkorzystniejszej oferty, Postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp podlega unieważnieniu – poinformowało PKP Intercity
Po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe miały być wagonami przedziałowymi 2 klasy. Wykonanie naprawy wraz z modernizacją wszystkich wagonów miało nastąpić nie później niż w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy, zaś wykonanie przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania wszystkich wagonów powinno nastąpić po 18 miesiącach od wykonania naprawy na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją.