PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na wykonanie napraw na 4-tym poziomie utrzymania 48 lokomotyw serii EU/EP07. Na realizację zamówienia przewoźnik zamierzał przeznaczyć ponad 69 mln zł brutto.
Przedmiot zamówienia w postępowaniu został podzielony na trzy części:
- część 1 – wykonanie napraw na 4-tym poziomie utrzymania 16 lokomotyw serii EU/EP07,
- część 2 – wykonanie napraw na 4-tym poziomie utrzymania 16 lokomotyw serii EU/EP07,
- część 3 – wykonanie napraw na 4-tym poziomie utrzymania 16 lokomotyw serii EU/EP07.
W warunkach przetargu przewidziano prawo opcji, polegające na możliwości wykonania napraw dodatkowych 21 lokomotyw, po 7 lokomotyw dla każdej części postępowania.
Przy wyborze oferty PKP Intercity kierowało się trzema kryteriami we wszystkich trzech częściach postępowania: ceną – waga 70%, okresem gwarancji i rękojmi lokomotywy – waga 10% oraz terminem wykonania naprawy jednej lokomotywy – waga 20%.
Jako najkorzystniejszą ofertę w części 1 postępowania złożyła firma Olkol, która swoją pracę wyceniała na 14 077 489,73 zł brutto bez oprawa opcji oraz 20 369 692,73 zł brutto z prawem opcji. Przedsiębiorstwo z Oleśnicy zadeklarowało, że naprawę P4 jednej lokomotywy wykona w ciągu 50 dni kalendarzowych a okres gwarancji ustaliło na 72 miesiące.
W części 2 przetargu PKP Intercity wybrało spółkę PKP Cargotabor, która zaproponowała kwotę 14 497 996,03 zł brutto bez prawa opcji oraz 20 840 869,29 zł brutto z prawem opcji. Dodatkowo jedna czas naprawy lokomotywy wyniesie 39 dni kalendarzowych a okres gwarancji to 25 miesięcy.
W części 3 zamówienia przewoźnik również wybrał ofertę PKP Cargotabor, która zaproponowała kwotę 14 124 076,03 zł brutto bez prawa opcji oraz 20 303 359,29 zł brutto z prawem opcji. Czas naprawy P4 jednej lokomotywy wyniesie 35 dni kalendarzowych a przedsiębiorstwo udzieli gwarancji na 26 miesięcy.