Pięć podmiotów odpowiedziało PKP Intercity na zapytanie RFI dotyczące 46 jednosystemowych lokomotyw o prędkości konstrukcyjnej max 160 km/h.
W ramach ogłoszonego zapytania o informacje, PKP Intercity chciało poznać koszt dostawy oraz czas realizacji dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych. Zgonie z udostępnionymi informacjami, przewoźnik oczekiwał informacji dotyczących pojazdów o prędkości eksploatacyjnej wynoszącej 160 km/h i min. mocy ciągłej wynoszącej 5 MW, pojazdy miały zostać wyposażone w ETCS L2 baseline 3 z STM z radiotelefonem GSM-R, prędkościomierz elektroniczny z rejestratorem prawnym a także e m.in.: system diagnostyki pokładowej.
Na zapytanie odpowiedziało dwóch polskich producentów taboru Newag oraz Pesa a także Alstom, Siemens oraz chiński producent CRRC.
Jak poinformował Agnieszka Serbeńska z zespołu prasowego PKP Intercity, otrzymane informacje cenowe będą podane analizie, a następnie zostanie podjęta decyzja co do ogłoszenia przetargu.
Obecnie PKP Intercity dysponuje 80 jednosystemowymi lokomotywami mogącymi poruszać się z prędkością max 160 km/h. (46 – EP09, 30 – EU160, 3 – EU07A oraz EP05-023). Spólka posiada jeszcze 10 wielosystemowych lokomotyw EU44 „Husarz”.
Dodajmy, że przewoźnik otrzymał trzy informacje cenowe dotyczące wykonania 46 napraw P5 z modernizacją lokomotyw serii EP09.