PKP Polskie Linie Kolejowe próbują naprawić swój błąd i ogłosiły przetarg na odbudowę toru nr 3 na stacji Rozprza. Zarządca infrastruktury otrzymał oferty od pięciu wykonawców.
Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych toru nr 3 o długości 750 m. wraz z rozjazdami, urządzeniami sterowania ruchem kolejowym oraz budową sieci trakcyjnej w stacji Rozprza w planowanej lokalizacji km 155,880 – 156,792.
Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie:
- dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia;
- wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez wykonawcę i zatwierdzonej przez zamawiającego dokumentacji projektowej oraz wszystkich robót przygotowawczych niezbędnych do wykonania zakresu Umowy i wszelkich czynności wymaganych prawem;
- przeprowadzenie oceny zgodności podsystemu strukturalnego „Infrastruktura” oraz „Energia” objętego zakresem zamówienia na każdym etapie (projektowania, budowy i końcowych prób podsystemu)
Jak tłumaczy Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, budowa toru zwiększy przepustowość odcinka Piotrków Trybunalski – Radomsko.
Na linii nr 1 Warszawa – Katowice możliwa będzie sprawniejsza obsługa większej liczby pociągów. Planowane rozpoczęcie inwestycji, prowadzonej w formule „projektuj i buduj”, nastąpi w drugiej połowie tego roku – dodał Wilgusiak.
Na sfinansowanie zamówienia zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć 20 910 000,00 zł brutto.
Oferty złożyli
- PRZEDSIĘBIORSTWO REMONTOWO BUDOWLANE ”TOR” – 11 175 465,12 zł brutto
- INTOP WARSZAWA – 28 216 526,53 zł brutto
- PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWNICTWA SPECJALISTYCZNEGO „TRANSKOL” – 18 449 492,01 zł brutto
- Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu – 17 929 707,54 zł brutto
- KZN Rail – 14 132 700,00 zł brutto
Finansowanie planowane ze środków Krajowego Programu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Czas realizacji wynosi 24 miesiące od dnia podpisaniu umowy.
Przypomnijmy, że stacja Rozprza była modernizowana w latach 2014-2015. Usunięto wówczas tor nr 3 a także jedno-krawędziowy peron numer 1.
Obecnie na stacji podróżni mają do dyspozycji peron wyspowy o długości 200 m, szerokości ok. 6m i wysokości 0,55m nad główka szyny.