Kosztowna naprawa błędu na stacji Rozprza

Kosztowna naprawa błędu na stacji Rozprza

PKP Polskie Linie Kolejowe próbują naprawić swój błąd i ogłosiły przetarg na odbudowę toru nr 3 na stacji Rozprza. Zarządca infrastruktury otrzymał oferty od pięciu wykonawców.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych toru nr 3  o długości 750 m. wraz z rozjazdami,  urządzeniami sterowania ruchem kolejowym oraz  budową sieci trakcyjnej  w stacji Rozprza  w planowanej lokalizacji km 155,880 – 156,792.

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie:

  • dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia;
  • wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez wykonawcę i zatwierdzonej przez zamawiającego dokumentacji projektowej oraz wszystkich robót przygotowawczych niezbędnych do wykonania zakresu Umowy i wszelkich czynności wymaganych prawem;
  • przeprowadzenie oceny zgodności podsystemu strukturalnego „Infrastruktura” oraz „Energia” objętego zakresem zamówienia na każdym etapie (projektowania, budowy i końcowych prób podsystemu)

Jak tłumaczy Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, budowa toru zwiększy przepustowość odcinka Piotrków Trybunalski – Radomsko.

Na linii nr 1 Warszawa – Katowice możliwa będzie sprawniejsza obsługa większej liczby pociągów.  Planowane rozpoczęcie inwestycji, prowadzonej w formule „projektuj i buduj”, nastąpi w drugiej połowie tego roku – dodał Wilgusiak.

Na sfinansowanie zamówienia zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć 20 910 000,00 zł brutto.

Oferty złożyli

  • PRZEDSIĘBIORSTWO REMONTOWO BUDOWLANE ”TOR” – 11 175 465,12 zł brutto
  • INTOP WARSZAWA – 28 216 526,53 zł brutto
  • PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWNICTWA SPECJALISTYCZNEGO „TRANSKOL” – 18 449 492,01 zł brutto
  • Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu – 17 929 707,54 zł brutto
  • KZN Rail  – 14 132 700,00 zł brutto

Finansowanie planowane ze środków Krajowego Programu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Czas realizacji wynosi 24 miesiące od dnia podpisaniu umowy.

Przypomnijmy, że stacja Rozprza była modernizowana w latach 2014-2015. Usunięto wówczas tor nr 3 a także jedno-krawędziowy peron numer 1.

Obecnie na stacji podróżni mają do dyspozycji peron wyspowy o długości 200 m, szerokości ok. 6m i wysokości 0,55m nad główka szyny.