Koleje Czeskie przejęły ostatnie z tegorocznych Vectronów

Koleje Czeskie przejęły ostatnie z tegorocznych Vectronów

Łącznie 27 lokomotyw Vectron będzie dostępnych dla České dráhy na początku rozkładu jazdy 2023. Czeski przewoźnik przejął właśnie ostatnie dwie lokomotywy Siemens Vectron z planowanej liczby dziesięciu sztuk od firmy leasingowej RSL w zajezdni w Pradze.

W rozkładzie jazdy 2022/23 Koleje Czeskie będą obsługiwać łącznie 24 lokomotywy Vectron na liniach Ex 5 Berliner z Pragi do Berlina, Hamburga, Kilonii, Flensburga lub Rostocku (9 sztuk), Ex 6 Západní expres Praha – Pilzno – Cheb oraz R 15 Krušnohor w na odcinku Cheb – Ústí nad Labem (9 sztuk) oraz R 18 Slovácky Express na odcinku Praga – Staré Město koło Uh. Hradiště (6 sztuk). Zapasem będą trzy lokomotywy.

Lokomotywy Siemens Vectron to najnowocześniejsze wielosystemowe lokomotywy elektryczne w Europie. Koleje Czeskie korzystają z maszyn w konstrukcji trzysystemowej (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC) o mocy 6400 kW i maksymalnej prędkości 200 km/h. Lokomotywy wyposażone są w nowoczesne elementy łączności GSM-R oraz system bezpieczeństwa ETCS.

Obecnie lokomotywy Siemens Vectron w służbie Kolei Czeskich pokonują dziennie ponad 20 000 kilometrów. Biegnie na północ do granicy niemiecko-duńskiej do Flensburga i na południe do Budapesztu. Najdłuższa noga obsługiwana przez pojedynczą lokomotywę Vectron znajduje się między Hamburgiem a Budapesztem. Mierzy ponad 1250 kilometrów. Lokomotywa będzie przejeżdżać przez 4 stany, a podczas 14-godzinnej podróży przez Europę kilku maszynistów będzie na zmianę na lokomotywie.

W firmie Siemens České dráhy zamówiła 50 lokomotyw Siemens Vectron o prędkości 230 km/h. Maszyny Siemens Vectron są również obsługiwane przez spółkę zależną ČD Cargo.