IC Koziołek połączył Lublin z Poznaniem

IC Koziołek połączył Lublin z Poznaniem

Wraz z jesienna korekta rozkładu jazdy, PKP Intercity uruchomiło pociąg IC Koziołek na trasie Lublin Główny – Poznań Główny. To trzecie bezpośrednie połączenie pomiędzy stolicami województw lubelskiego i wielkopolskiego, dzięki czemu poprawia się oferta przewozowa dla mieszkańców obu miast.

IC Koziołek po drodze zatrzymuje się między innymi w Łodzi, Tomaszowie Mazowieckim, Radomiu oraz w przywróconych po latach do siatki połączeń przewoźnika Drzewicy i Przysusze. Z Lublina pociąg wyjeżdża o 8:30, a do Poznania przyjedzie o 14:50. Trasę z Lublina do Radomia IC Koziołek pokona w 1 godzinę i 22 minuty, do Łodzi dojedzie po 3 godzinach i 12 minutach, a całą trasę przejedzie w 6 godzin i 20 minut. Pociąg kursuje codziennie.

W związku z zmienioną organizacją ruchu w terminie od 3 – 27 września IC Koziołek będzie pokonywać trasę o 17 minut dłużej – wyjeżdżając z Lublina o 8:13. W podanym okresie do Radomia dotrze po 1 godzinie i 24 minutach, a do Łodzi po 3 godzinach i 29 minutach. O 14:50, po 6 godzinach i 37 minutach, skład dojedzie do stacji Poznań Główny.

Lubelskie koziołki spotkają się z poznańskimi. Nowe połączenie na linii wschód-zachód istotnie wpłynie na komfort podróży mieszkańców Lublina i okolic. Wschód Polski był przez wiele lat pomijany, ale to nareszcie się zmienia i region ma coraz więcej możliwości rozwoju. Lubelszczyzna ma wiele do zaoferowania – wspaniały krajobraz, architekturę i historię. To także dwa silne ośrodki akademickie i rosnący biznes. Mam nadzieję, że kolejne połączenia do Lublina przyczynią się do jego dalszego rozkwitu. Jako lublinianin szczególnie trzymam za to kciuki – powiedział Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity.

IC Koziołek to trzecie połączenie PKP Intercity łączące Lublin z Poznaniem. Tym samym skład dołączył do pociągów IC Lubuszanin relacji Lublin Główny – Zielona Góra Główna oraz IC Górski relacji Rzeszów Główny – Szczecin Główny.

Coraz więcej nowych ED160

Nowe połączenie realizowane jest elektrycznym zespołem trakcyjnym ED160 typu FLIRT, wyprodukowanym w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Obecnie przewoźnik w swoim parku taborowym posiada już blisko takich jednostek.

Do końca sierpnia 2023 spółka PKP Intercity odebrała 8 składów ED160 z nowego zamówienia. Ostatni został odebrany 28 sierpni – poinformowała „Kolejowy Portal” Justyna Moskalewicz-Aderek z biura prasowego przewoźnika.

Przypomnijmy, że PKP Intercity podpisało w sierpniu 2019 r.  umowę ze spółką Stadler Polska na dostawę 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu FLIRT wraz z ich utrzymaniem na poziomach P1 – P4 przez okres 15 lat. Wartość zamówienia wyniosła 1,015 mld zł brutto.