Griffiny zastąpią „siódemki” i być może … EP09

Griffiny zastąpią „siódemki” i być może … EP09

Podpisana umowa na zakup kolejnych lokomotyw, a następnie ich sukcesywna dostawa, oznacza wymianę taboru, który obecnie obsługuje pociągi PKP Intercity. Z jaką serią elektrowozów przewoźnik pożegna się najszybciej?

Przede wszystkim myślimy o wycofaniu lokomotyw serii EU/EP07, oraz prawdopodobnie EP09 – powiedział Jarosław Oniszczuk, wiceprezes PKP Intercity.

Biorąc pod uwagę, że pierwsze lokomotywy z nowej umowy zostaną dostarczone w ciągu dwóch lat, może się okazać, że najdłużej z pociągami przewoźnika będą kursować lokomotywy EP08.

Oczywiście, one też z czasem będą wycofywane –  zaznaczył Oniszczuk.

Jak dodał przedstawiciel przewoźnika, przyszłość lokomotyw EP09 będzie zależała od analizy ekonomicznej.

Jeśli okaże się, że zakup nowej lokomotywy będzie bardziej opłacalny niż modernizacja „dziewiątek”, to biznes jest biznes i będziemy je wycofywać – dodał wiceprezes.

Przewoźnik nie wyklucza sprzedaży lokomotyw innym podmiotom.

Jeśli ktoś będzie chciał je kupić, bardzo chętnie – podkreślił Jarosław Oniszczuk, wiceprezes PKP Intercity.

Przypomnijmy, w środę, 10 stycznia PKP Intercity podpisało z firmą Newag umowę na zakup 63 wielosystemowych lokomotyw. Obecnie, w ramach podpisanych już umów nowosądecki producent wyprodukuje dla przewoźnika 144 lokomotywy jedno i wielosystemowe.