Alstom dostarczy SNFC 14 piętrowych Duplexów dedykowanych hiszpańskiej KDP

Alstom dostarczy SNFC 14 piętrowych Duplexów dedykowanych hiszpańskiej KDP

Pierwsze cztery pociągi Avelia Euroduplex z floty SNCF weszły 10 maja 2021 r. do obsługi komercyjnej na trasie Madryt-Barcelona. Obsługiwane są przez OUIGO España, lokalną spółkę zależną SNCF. Pociągi zostały przystosowane przez Alstom i SNCF do obsługi hiszpańskiej sieci kolei dużych prędkości.

Po pierwszych czterech składach, 10 innych pociągów jest obecnie przebudowywanych przez Alstom do obsługi kilku tras dużych prędkości w Hiszpanii: początkowo trasy Madryt-Walencja i Madryt-Alicante, a następnie Andaluzja (Madryt-Sewilla i Madryt-Malaga. ). OUIGO España będzie dysponować flotą 14 pociągów obsługujących tras z Madrytu do Barcelony, Walencji, Alicante, Sewilli i Malagi.

Podczas procesu konwersji pociągów, Alstom opracował i wdrożył architekturę pokładowych urządzeń sygnalizacyjnych, niezbędną do dopuszczenia ​​pociągów Avelia Euroduplex do hiszpańskiej infrastruktury.

– Wejście na rynek usług komercyjnych jest kolejnym historycznym krokiem dla firmy Alstom, która jest zaangażowana we współpracę z naszym klientem SNCF – wyjaśnia Jean-Baptiste Eymeoud, prezes Alstom France. – Realizacja tego projektu jest kolejnym dowodem zaufania, jakim operatorzy międzynarodowi darzą system sygnalizacji na głównych liniach Alstom w Europie, jednocześnie wskazując, że jesteśmy w stanie pokierować tymi operatorami w kierunku sukcesu ich planów ekspansji na europejskich rynkach kolejowych, które są otwarte na konkurencję – dodał.

Pasażerowie podróżujący między Madrytem a Barceloną będą mogli wybierać w przewoźnikach. Od 23 czerwca 2021 r. zaczną kursować pociągi Avlo, które pod koniec marca były testowane na trasie Madryt-Saragossa-Barcelona-Figueras przez hiszpańskie koleje Renfe.