W videomatach Polregio kupimy bilety innych przewoźników

W videomatach Polregio kupimy bilety innych przewoźników

Od 19 kwietnia 2023 r. w videomatach będzie można kupić także bilety innych przewoźników: PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, Kolei Dolnośląskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, PKP SKM w Trójmieście, a wkrótce pozostałych przewoźników. Poszerzenie zakresu działania urządzenia to kolejny etap udogodnień, mających na celu zaspokojenie potrzeb podróżnych.

 październiku ubiegłego roku Polregio zaprezentowało pierwsze tak innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie technologiczne, dzięki któremu podróżni mogą kupić bilet kolejowy, łącząc się video z e-kasjerem. Pilotażowo videomaty zostały zainstalowane na 10 dworcach w Polsce: Kraków Główny, Zielona Góra Główna, Jarosław, Poznań Główny, Wrocław, Świnoujście, Szczecin Główny, Tczew, Opole Główne oraz Białystok.

Od 19 kwietnia możliwy będzie w nim zakup biletów na przejazd nie tylko pociągami Polregio, ale także PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, Kolei Dolnośląskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz PKP SKM w Trójmieście. Dzięki temu oferta biletów kolejowych dostępnych w videomacie poszerza się, a samo urządzenie zyskuje zalety tradycyjnej kasy biletowej. W planach rozwoju uwzględniono także systematyczne zwiększanie dostępności urządzenia na innych dworcach i przystankach kolejowych.

Polregio, jako pierwsza spółka w Polsce wdrożyła urządzenie tak zaawansowane technologicznie, łączące zarówno funkcje powszechnie znanego automatu biletowego z innowacyjną obsługą e-kasjera w czasie rzeczywistym. Jesteśmy gotowi na kolejny krok, który tylko potwierdzi to, co zawarliśmy w założeniach projektu – videomat bezapelacyjnie będzie spełniać funkcję kasy biletowej uzupełniając istniejącą sieć tradycyjnych kas, a żeby tak się stało, właśnie dziś wdrażamy do urządzenia możliwość sprzedaży biletów kolejowych innych przewoźników. Jesteśmy przekonani, że dzięki podstawowym, jak i nowym funkcjonalnościom oraz nowoczesnemu designowi zainteresowanie urządzeniem będzie stale wzrastać. Sam videomat, poszerzenie oferty biletowej czy coraz większa jego dostępność na dworcach i przystankach istotnie przyczyniają się do promocji kolei w Polsce. – mówi Adam Pawlik, p.o. Prezesa Zarządu, Dyrektora Generalnego Polregio.

Obecnie podstawowym narzędziem wykorzystywanym w procesie sprzedaży biletów jest kasa, w której można kupić bilety na połączenia wszystkich przewoźników kolejowych. Pociągi Polregio codziennie zatrzymują się na 1900 stacjach i dworcach kolejowych, a spółka uruchamia ok. 150 kas. Ich dostępność na dużych dworcach wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych – jedynie 7 godzin. Zakup biletów przez videomat możliwy jest przez aż 16 godzin, od 6:00 do 22:00, czyli w godzinach uruchamianych przez Polregio pociągów.

– Z badań konsumenckich jasno wynika, że klienci dzielą się na dwie grupy. Tych, którzy są przyzwyczajeni do nowoczesnych technologii, procesów samoobsługowych i preferują taki model zakupowy oraz tych bardziej konserwatywnych, którzy w trakcie zakupów oczekują kontaktu z drugim człowiekiem. Automatyzacja procesu sprzedaży jest trendem na skalę światową i rok do roku osiąga bardzo duże wzrosty zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie. Na naszym rodzimym rynku przodują w tej kwestii liderzy handlu detalicznego – tłumaczy Pawlik.

W zakupie biletu kolejowego klienta wspiera e-kasjer, czyli osoba zlokalizowana w call center. Wystarczy, że pasażer przyciśnie odpowiedni przycisk i połączy się. W kolejnym kroku e-kasjer wybiera zgodnie z oczekiwaniami klienta ofertę, a klientowi pozostaje jedynie zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu.

Videomaty są efektem wielomiesięcznej współpracy między firmami Polregio, Avista i Netia, dla których zarówno sprawna obsługa pasażera, jak i elektroniczna sprzedaż usług są priorytetem.