Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego otrzymał dwie oferty w postępowaniu na zakup czterech wieloczłonowych pojazdów kolejowych z napędem hybrydowym (elektryczno-spalinowym) do obsługi przewozów pasażerskich w regionie.
Na sfinansowanie zamówienia samorząd przeznaczył kwotę 120 540 000,00 zł brutto.
Oferty złożyli
- Newag – 127 920 000 zł brutto
- FPS Cegielski – 120 244 800 zł brutto.
Pozyskane składy będą mogły obsługiwać wszystkie linie kolejowe w regionie, zwłaszcza w czasie modernizacji linii do z Gdyni Kościerzyny i węzła kartuskiego.
Projekt jest współfinansowany ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Dodajmy, że w postępowaniu wpłynęło odwołania poznańskiego producenta. Biorąc pod uwagę zmiany w SWZ, samorząd przychylił się do zaproponowanych zmian.
Zmieniono zapisy dotyczące silników spalinowych, usunięto zapis dotyczący długości przedziału pasażerskiego, który początków wynosił ≥ 45 m.
Dokonano zmiany zapisów odnoście mocy pojazdu. Do sformułowania „Umożliwiająca jazdę pojazdu w pełni obciążonego z zadanymi parametrami eksploatacyjnymi jednak nie mniejsza niż 400 kW na 1 silnik w trakcji elektrycznej” dodano „lub moc pojazdu na 1 silnik w trakcji elektrycznej według propozycji Wykonawcy”.
Od wybranego wykonawcy będzie zależało wybranie mocy ciągłej silników asynchronicznych, przy czym jej min. wartość to 400 kW a także wybranie technologii generatorów prądu.
Przypomnijmy, że w trakcie LII sesja Sejmiku Województwa Pomorskiego podpisano oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji dotyczącej zakupu dodatkowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.