Polregio rozstrzygnęło postępowanie na wykonanie czynności poziomu utrzymania P4-2 wraz z pracami doposażeniowymi autobusu szynowego SA106-007. Prace wykona konsorcjom w składzie CSI Invest oraz CSI Serwis.
Na sfinansowanie zamówienia Podlaski Zakład Polregio zamierzał przeznaczyć 7 720 000 zł brutto. Konsorcjum w składzie CSI Invest oraz CSI Serwis złożyło ofertę w wysokości 6 137 700 zł brutto.
Przewoźnik wymagał aby w trakcie naprawy rewizyjnej wykonać prace w stałym zakresie poziomu utrzymania P4-2 autobusu szynowego SA106-007 wykonać wszystkie prace w zakresie przewidzianym w Dokumentacji Systemu Utrzymania oraz Dokumentacji Techniczno-Ruchowej Pojazdu a także prace doposażeniowe.
Zamawiający wymagał m.in.:
- wymianę całej podłogi w pojeździe
- doposażenie pojazdu w przenośne sygnały świetlne końca pociągu, wraz z montażem miejsc do ich zamontowania.
- wymianę reflektorów czołowych głównych i sygnałów końca pociągów na ledowe
- malowanie całego poszycia pojazdu i pokrycie jej powłoką antygraffiti o zwiększonej odporności na ścieranie
- wymianę foteli maszynisty oraz montaż gniazd USB
- wymianę na nowe foteli pasażerskich
- doposażenie pojazdu w platformę dla niepełnosprawnych umożliwiającą jej wykorzystanie do wsiadania i wysiadania z pojazdy przy różnej wysokości peronów
- wykonanie naprawy głównej układu klimatyzacji wraz z przebudowa nawiewów
- wymianę zewnętrznych tablic kierunkowych czołowych i bocznych
- montaż systemy komunikacji maszynista-pasażer
- montaż systemu dynamicznego rozkładu jazdy
- montaż nowego systemu monitoringu
Do zadań wykonawcy będzie również dostosowanie drzwi odskokowo-przesuwnych do wymogów TSI PRM.
Termin realizacji zamówienia wynosi 150 dni kalendarzowych licząc od dnia przekazania pojazdu.
Przypomnijmy, że Polregio kupiło w połowie 2021 r. dwa takie pojazdy od samorządu województwa warmińsko-mazurskiego.
Szynobusy SA106 są przystosowane do jazdy z prędkością 120 km/h. Posiadają 60 miejsc siedzących, a łącznie może nimi podróżować 170 pasażerów. A przy obecnie obowiązującym reżimie sanitarnym – 120 pasażerów. Wyposażone są m.in. w wygodne fotele, monitoring i klimatyzację. W pojazdach, w części niskopodłogowej są specjalne miejsca dla podróżnych na wózkach inwalidzkich oraz rampy do ich załadunku.