Kilka dni temu informowaliśmy, że skład ED250-001 PKP Intercity ciągnięty przez lokomotywę Class 66012 jedzie na dalsze testy do Niemiec. Jak się okazało, miejscem docelowym była Austria.
Jak poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity, jednostka ED250-001 została udostępniona Alstom na potrzeby przeprowadzenia testów homologacyjnych w Austrii.
– Planowany termin powrotu do eksploatacji składu w Polsce to połowa lutego 2022 r. – dodała Zakrzewska
Nasza rozmówczyni zaznaczyła, że udostępnienie jednostki ED250-001 nie zakłóca realizacji obecnego rozkładu jazdy.
PKP Intercity umowę na dostawę składów Pendolino podpisało w maju 2011 r. a pierwsze pojazdy zaczęły kursować od połowy grudnia 2014 r. Niestety pociągi, choć są wielosystemowe to z uwago na brak homologacji na inne kraje składy nadal nie mogą poruszać się poza granicami Polski.
Pierwotnie ED250 miały uzyskać możliwość samodzielnego wjechania m.in.: na austriackie, niemieckie i czeskie tory na wiosnę 2020 roku.