110 mln zł netto na przebudowę stacji kolejowej w Olkuszu

110 mln zł netto na przebudowę stacji kolejowej w Olkuszu

Nowe perony, przejście pod torami z windą na stacji Olkusz zapewnią lepszy poziom obsługi podróżnych i ułatwią komunikację. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za blisko 110 mln zł netto na wykonanie robót dla przebudowy olkuskiej stacji kolejowej. Finansowanie zapewniono ze środków budżetu państwa.

Stacja Olkusz jest na trasie kolejowej nr 62 Tunel – Sosnowiec. Dzięki przebudowie pasażerowie zyskają nowe standardy w podróżach regionalnych i dalekobieżnych, m.in. w stronę Sędziszowa i Krakowa oraz Katowic.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa nowe perony o długości 400 i 500 metrów. Nowe obiekty wyposażone będą w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących i słabo widzących. Istotnym udogodnieniem, zwłaszcza dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się będzie przejście pod torami, wyposażone w windę. Bezkolizyjne przejście, zastąpi dotychczasową kładkę dla pieszych. Dzięki temu zwiększy się dostępność na stacji i komfort podróżowania koleją.

Ponadto, inwestycja PLK obejmie kompleksową przebudowę pięciu torów wraz z siecią trakcyjną oraz modernizację urządzeń telekomunikacyjnych, energetycznych oraz sterowania ruchem kolejowym.

Stacja w Olkuszu będzie dostosowana do nowych możliwości rozwoju kolei, m.in. w ramach CPK. W przyszłości będzie pełnić ważną rolę przesiadkowego węzła komunikacyjnego.

Umowę, na zlecenie PLK SA za blisko 110 mln zł netto zrealizuje Firma Swietelsky Rail Polska. Zakończenie prac planowane jest do końca 2025 roku.