W PKP Intercity już więcej Vectronów niż „Husarzy”

W PKP Intercity już więcej Vectronów niż „Husarzy”

Od kilku tygodni, oprócz lokomotyw Vectron pożyczonych od PKP Cargo, DB Fernverkehr AG czy České dráhy, pociągi PKP Intercity prowadzą kolejne wielosystemowe pojazdy. Z ilu Vectronów korzysta dziś narodowy przewoźnik?

Jak tłumaczy Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity, wypożyczenie lokomotyw Vectron uzupełni flotę przewoźnika i pozwoli na obsłużenie wakacyjnego szczytu przewozowego (w tym połączeń do Czech czy Niemiec).

W zależności od zawartych umów, wynajem lokomotyw Vectron jest planowany na najbliższe miesiące i dotyczy: 5 pojazdów od DB Fernverkehr AG, 3 pojazdów od České dráhy, 2 pojazdów od LokoTrain, 2 pojazdów od CARGOUNIT oraz 1 pojazdu od PKP Cargo – wymienia Zakrzewska.

Z prostych obliczeń wynika, że w najbliższych miesiącach PKP Intercity będzie korzystać z 13 lokomotyw Vectron.

Wypożyczone lokomotywy prowadzą nie tylko pociągi międzynarodowe. Można je spotkać także na trasach krajowych z Warszawy do Gdyni, Helu, Szczecina i Zakopanego. Dodajmy, że przewoźnik na wakacje wypożyczył też lokomotywy EU07 od PKP Cargo.

Lokomotywa Vectron dysponuje mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy homologowane są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Holandii, Rumunii oraz Bułgarii.

Przypomnijmy, że przewoźnik dysponuje 10 wielosystemowymi lokomotywami  Eurosprinter ES64U4, które zostały zakupione w czerwcu 2008 r.