Choć od wypadku pod Grajewem, minęło ponad trzy miesiące to nadal nie wiele wiadomo co dalej z lokomotywą SU160-009. Po wstępnych oględzinach ustalono konieczność wymiany jednego z łożysk.
Pod koniec kwietnia zespół serwisowy bydgoskiej Pesy dokonał oględzin lokomotywy na stacji w Grajewie, które były niezbędne do dalszego planowania transportu lokomotywy SU160-009 do zakładu w Bydgoszczy.
Jak poinformowała „Kolejowy Portal” Katarzyna Grzduk rzecznik PKP Intercity, po wstępnych oględzinach lokomotywy SU160-009 w stacji Grajewo, ustalono konieczność wymiany jednego z łożysk w pierwszym zestawie kołowym.
– Dopiero po wykonaniu tej czynności nastąpi przetransportowanie lokomotywy do Bydgoszczy. W zakładzie Pesa zostanie szczegółowo oszacowany zakres i koszt naprawy powypadkowej SU160-009 – dodaje Grzduk.
Przypomnijmy, że do wypadku doszło w środę 3 lutego około o godz. 14.00 na przejeździe kolejowym w pobliżu miejscowości Koszarówka k. Grajewa na linii kolejowej Białystok-Ełk. Pod pociąg PKP Intercity relacji Gdynia Gł. – Białystok wjechał samochód ciężarowy-cysterna. Nikt nie zginął. Ranny został maszynista pociągu. W wyniku zderzenia uszkodzone zostały 3 słupy sieci trakcyjnej oraz tor. Służbom technicznym dopiero w piątkowy poranek udało się przywrócić ruch pociągów.
W połowie marca 2021 r. Prokuratura Rejonowa w Grajewie postawiła kierowcy cysterny zarzut związany z doprowadzeniem do katastrofy w ruchu kolejowym. Grozi mu 10 lat więzienia.