Siemens Mobility dostarczy 75 pociągów Mireo dla regionu Lipsk

Siemens Mobility dostarczy 75 pociągów Mireo dla regionu Lipsk

Siemens Mobility dostarczy 75 zespołów trakcyjnych Mireo dla projektu „Centralna Niemiecka Sieć S-Bahn 2025+” o wartości zamówienia wynoszącej ok. około 500 milionów euro. Pojazdy będą wykonywać łącznie 10,6 miliona pociągo-kilometrów rocznie w sieci MDSB i wejdą do eksploatacji z pasażerami w 2026. 

W sumie 41 trzyczłonowych pojazdów Mireo zostało zamówionych przez operatorów Die Länderbahn DLB, 18 czteroczłonowych pojazdów Mireo oraz 16 dwuczłonowych zasilanych akumulatorowo pojazdów Mireo Plus B przez DB Regio AG. P

Nasz pojazd Mireo to sprawdzony model sukcesu, który przyczynia się do wysokiego poziomu komfortu i zadowolenia pasażerów. Cieszymy się, że otrzymaliśmy zamówienie na 75 pojazdów Mireo dla środkowoniemieckiej sieci S-Bahn. Jest to nasze największe dotychczasowe zamówienie na Mireo. Węzeł komunikacyjny w Lipsku jest jednym z najważniejszych w regionie metropolitalnym Niemiec Środkowych. Dostarczając pojazdy Mireo, zapewniamy większą elastyczność transportu publicznego w środkowych Niemczech, większą pojemność w każdym pojeździe i większy komfort dla pasażerów. Zamówienie to stanowi kolejny krok w kierunku transformacji transportu kolejowego: Oferując więcej miejsca, lepsze wyposażenie i funkcje oraz większą częstotliwość kursowania, transport kolejowy staje się coraz bardziej atrakcyjny – powiedział Gerhard Greiter, CEO Siemens Mobility na Europę Północno-Wschodnią i Wschodnią.

Nowe pojazdy Mireo oferują 100 miejsc siedzących w wersji dwuczłonowej, 150 komfortowych miejsc siedzących w konfiguracji trzyczłonowych i 200 komfortowych miejsc siedzących w wariancie czteroczłonowym. Każdy z pojazdów oferuje również przestronne przestrzenie wielofunkcyjne i oddzielny przedział 1. klasy ze skórzanymi fotelami. Komfort i wygoda pasażerów są również zwiększone dzięki bezpłatnej usłudze WiFi, strefie rodzinnej, bezbarierowemu dostępowi i podróżowaniu oraz cichemu ruchowi pociągu. Liczne gniazdka elektryczne i porty USB zapewniają ładowanie baterii urządzeń podczas podróży, zaś umieszczone pomiędzy siedzeniami rozmieszczonymi naprzeciw siebie stoliki zapewniają możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonów. System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym wyświetla aktualne czasy przyjazdu i odjazdu, a także opcje połączeń na poszczególnych przystankach.

Pojazdy są również wyposażone w specjalne szyby opracowane przez Siemens Mobility, które znacznie poprawiają zasięg telefonów komórkowych podczas jazdy. Pojazdy Mireo mają również znacznie więcej drzwi niż w przeszłości, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie oraz pomaga zapewnić lepszą wymianę pasażerską i ściślejsze przestrzeganie rozkładu jazdy.

Efektywność energetyczna do 25 procent wyższa niż w pociągach o podobnej pojemności i niezawodności zapewnia mobilność przyjazną dla klimatu.

Wybierając platformę Mireo, która oferuje zarówno pojazdy elektryczne, jak i zasilane akumulatorowo dla środkowo-niemieckiej sieci S-Bahn, ZVLN liczy na doświadczenie, wydajność i efekty synergii, które sieć zyska dzięki znormalizowanej platformie kolejowej.

Do tej pory firma Siemens Mobility sprzedała już łącznie ponad 400 pojazdów z platformy Mireo. Flota ta okazała się szczególnie niezawodna po przejechaniu ponad 50 milionów kilometrów. Oprócz standardowych pociągów zasilanych z górnej sieci trakcyjnej, platforma Mireo oferuje również warianty zasilane akumulatorowo lub wodorem i umożliwia mobilność przyjazną dla klimatu, działając z nawet o 25 procent wyższą wydajnością energetyczną niż pociągi o podobnej pojemności. Co więcej, pojazdy te w 95 procentach nadają się do recyklingu. Najnowszą wersją platformy jest Mireo Smart, który jest dostępny z bardzo krótkim czasem dostawy wynoszącym 18 miesięcy w atrakcyjnej cenie, a także z alternatywnymi opcjami napędu.

Firma Siemens Mobility prezentowała także pojazd Mireo w Polsce na wrześniowych targach TRAKO 2023 w Gdańsku.