PLK: sytuacja między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer jest pod szczególnym nadzorem służb spółki

PLK: sytuacja między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer jest pod szczególnym nadzorem służb spółki

PKP Polskie Linie Kolejowe odniosły się do informacji przedstawionych przez Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej ws. problemy z urządzeniami srk na stacji Warszawa Wawer.

Przypomnijmy, że od wprowadzonej w niedzielę, 4 września 2022 r., korekty rozkładu jazdy odcinek linii otwockiej stał się czasowo bardziej „wrażliwy” ze względu na jednotorową organizację ruchu, przez co pasażerowie muszą zmagać się z niemal codziennymi usterkami rozjazdu w torach stacji Warszawa Wawer.

Jak poinformował „Kolejowy Portal” Mirosław Siemieniec rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe, sytuacja na linii 7 na odcinku między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer jest pod szczególnym nadzorem służb spółki.

– Wprowadzono dodatkowe działania monitorujące w branży sieciowej, toru oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym, po to, aby maksymalnie ograniczyć czas zmian i występowanie niespodziewanych zdarzeń – zaznaczył Siemieniec

Jak dodał nasz rozmówca podczas usterek sieci czy urządzeń działania podejmowano bez zbędnej zwłoki i były przygotowane zespoły szybkiego reagowania. W sytuacji zmian w ruchu pociągów, tak szybko, jak to było możliwe, informacje były przekazywane pasażerom. Na bieżąco współpracowali pracownicy zarządcy infrastruktury i przewoźników – odpowiedzialnych m.in. za komunikacje zastępczą.

Od niedzieli 11 września ruch ponownie będzie dwutorowy.

W zakresie działań inwestycyjnych w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap II” , który obejmuje odcinek Warszawa Wschodnia – Warszaw Wawer – wybudowano tzw. bajpas. W ocenie inwestora, takie rozwiązanie zapewni większe niż obecnie możliwości linii i pozwoli na prowadzenie prac .

– Służby odpowiadające za eksploatacje linii oraz wykonawca inwestycji dokładają wszelkich starań, aby podróżni mieli dogodny przejazd – komunikacja kolejowa była sprawna zarówno na całej trasie Warszawa – Lublin, jak i w aglomeracji warszawskiej – podkreślił Siemieniec.

Prace są realizowane w ramach podpisanej w sierpniu 2021 r. umowy o wartości 422 mln zł netto między PKP PLK a Trakcją.  Roboty ruszyły na początku grudnia 2021 r.