PKP PLK podsumowały prace na trasie z Chojnic do Kościerzyny

PKP PLK podsumowały prace na trasie z Chojnic do Kościerzyny

Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów z przebudowanych peronów w Powałkach, Raduniu i Lipuskiej Hucie. Na trasie z Chojnic do Kościerzyny PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały w sumie 9 przystanków i stacji.

Przebudowane perony na stacjach i przystankach na linii kolejowej nr 211 Chojnice – Kościerzyna zachęcają do podróży koleją. Podróżni korzystają już z nowych peronów w Powałkach, Raduniu i Lipuskiej Hucie. Od czerwca br. łatwiej wsiadają do pociągów na zmodernizowanych przystankach i stacjach Męcikał, Żabno koło Chojnic, Lubnia, Dziemiany Kaszubskie, Kalisz Kaszubski i Brusy.

Kolej zmienia się na lepsze nie tylko w dużych aglomeracjach, ale także w mniejszych miejscowościach, co zachęca do korzystania z tego środka transportu – bezpiecznego, przewidywalnego i najbardziej ekologicznego – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Do nowych peronów są wygodne dojścia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przygotowano ścieżki naprowadzające w nawierzchniach peronów dla osób niewidomych i niedowidzących. Perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Zamontowano wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco oraz czytelne oznakowanie z gablotami na rozkłady jazdy pociągów i informacje dla pasażerów. Jest energooszczędne oświetlenie oraz stojaki dla osób dojeżdżających rowerami. Na stacji Brusy zabudowano nowy układ torowy z 3 rozjazdami, które umożliwiają pociągom sprawną zmianę toru.

Łączny koszt prac wynosi 25 mln zł netto ze środków „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.

Przebudowane perony na trasie z Chojnic do Kościerzyny zyskały oczekiwany komfort obsługi, stając się bardziej dostępne także dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Program przystankowy na Pomorzu

W województwie pomorskim na liście podstawowej „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” jest 10 lokalizacji. Zakończyły się prace przy budowie nowego przystanku Otomino (linia nr 229, tzw. „bajpas kartuski”). Koszt robót wyniósł 1,2 mln zł netto. Przystanek zostanie udostępniony podróżnym pod koniec 2023 r., po zakończeniu budowy „bajpasu kartuskiego”.

Trasa Chojnice – Kościerzyna zmieniła się dla podróżnych

W latach 2015-2021, za około 87 mln zł ze środków budżetowych, PLK S.A. wymieniły szyny i podkłady na 50-kilometrowym odcinku linii nr 211 między Chojnicami a Lipuszem. Wymieniono nawierzchnię na 60 przejazdach kolejowo – drogowych, a na 18 przejazdach zabudowano sygnalizację świetlną, co podniosło poziom bezpieczeństwa na styku dróg z torami. Pociągi pasażerskie mogą jeździć z maksymalną prędkością do 120 km/h, co pozwoliło skrócić czas podróży koleją z Chojnic do Kościerzyny o około 20 minut.