PKP PLK odbudują stację Rypin. Powstanie też nowa blokada liniowa

PKP PLK odbudują stację Rypin. Powstanie też nowa blokada liniowa

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Odbudowa stacji Rypin na linii kolejowej nr 33 na odc. Sierpc – Brodnica”. Projekt ma być do realizacji ze środków Krajowego Programu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót dla odbudowy stacji Rypin zlokalizowanej na linii kolejowej nr 33 na szlaku od km 87,792 do km 142,484 wraz z urządzeniami sterowania, torowymi, energetycznymi, drogowymi, budowlami do obsługi podróżnych.

Zakres prac  na szlaku Sierpc – Rypin oraz Rypin – Brodnica obejmuje budowę nowej blokady liniowej z kontrolą niezajętości szlaku,  której należy uwzględnić LPO Szczutowo oraz LPO Kretki.

Realizacja zamówienia ma na celu możliwość sterowania stacji Rypin ze stacji Brodnica, zapewnienie obsługi ładowni szlakowych Kretki i Szczutowo w sposób nie ograniczający prowadzenie ruchu pociągów na szlakach oraz odbudowę funkcji stacji Rypin, kategorii D wyposażonej w: cztery tory główne; trzy tory boczne, tor wyciągowy umożliwiający podstawianie składu/grupy wagonów na tory boczne z minimalizacją jazd manewrowych przez tor główny zasadniczy nr 1.

W ramach projektu wykonawca zmodernizuje peron nr 1, który będzie miał 150 m długości, 3,2 m szerokości i 55 cm wysokości, a także rozbierze peron nr 2 i wybuduje nowy dwukrawędziowy w nowej lokalizacji o długości 200 m (z zachowaniem rezerwy pozwalające na wydłużenie do 300 m) szerokości od 3,3 do 5,4 m i wysokości 55 cm.

Platformy wyposażone będą w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco, kosze na śmieci, w tym kosze na odpady selektywne, ogrodzenie, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego oraz stałego.

Dojścia do peronów powinny być dostosowane dla osób z niepełnosprawnością i osób o ograniczonej możliwości poruszania się.  Wyposażone zostaną w ogrodzenie, balustrady czy stojaki rowerowe.

Przy projektowani, wykonawcy będą musieli wziąć pod uwagę że na linii kursować będą pociągi o różnych maksymalnych prędkościach, o różnych długościach dróg hamowania oraz wyposażone w pokładowe urządzenia systemu bezpiecznej kontroli jazdy pociągu ERTMS/ETCS, jak też pociągi nie posiadające ww. urządzeń.

Zarządca infrastruktury oczekuje, że zamówienie zostanie zrealizowane w terminie 29 miesięcy od daty podpisania umowy.  Oferty można składać do 19 września 2023 r. Zamawiający zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena.