Newag blisko produkcji kolejnych jednosystemowych Griffinów dla PKP Intercity

Newag blisko produkcji kolejnych jednosystemowych Griffinów dla PKP Intercity

PKP Intercity otworzyło ofertę w przetargu na dostawę  46 lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług utrzymania.

Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik zamierza przeznaczyć 1 173 469 200 zł brutto. Co ciekawe jedyną ofertę w dokładnie takiej samej kwocie złożył Newag.

Zgodnie z założeniami przewoźnika, odbiór wszystkich pojazdów powinien nastąpić nie później niż w terminie 26 miesięcy od dnia zawarcia umowy, a nowe pojazdy wyjadą na tory w 2025 roku.

Zakup 46 lokomotyw to kolejny element strategii taborowej przewoźnika.

Nowe pojazdy będą dostosowane do prędkości 160 km/h i zostaną wyposażone w system bezpieczeństwa ETCS poziomu drugiego (L2). Zgodnie z zamówieniem, utrzymanie ich w pierwszym cyklu (do pierwszej naprawy na czwartym poziomie utrzymania P4 włącznie) będzie świadczone przez producenta pojazdów z udziałem pracowników przewoźnika.

Wymiana lokomotyw

Przypomnijmy, że obecnie PKP Intercity ma podpisane umowy na dostawę 51 lokomotyw. W październiku 2022 roku przewoźnik podpisał umowę z bydgoską Pesą na produkcję 16 nowych lokomotyw elektryczno-spalinowych o maksymalnej prędkości 160 km/h w trakcji elektrycznej i 120 km/h w trakcji spalinowej. W marcu 2023 roku zawarta została umowa z firmą NEWAG na zakup 20 lokomotyw elektrycznych typu Gryffin. Natomiast w czerwcu tego roku PKP Intercity skorzystało z prawa opcji i postanowiło rozszerzyć zakup 10 wielosystemowych lokomotyw elektrycznych o kolejne 5 sztuk.