Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy awaryjnej spalinowego autobusu szynowego serii VT627-101. Przypomnijmy, że w sierpniu pojazd uczestniczył w groźnym wypadku na przejeździe kolejowym w miejscowości Dalanówek w gminie Płońsk.
Przedmiotem umowy jest usługa polegająca na przywróceniu pełnych własności konstrukcyjnych i ekspiacyjnych pojazdu. Zamówienia obejmuje:
- wyosiowanie pojazdu,
- demontaż uszkodzonych wózków oraz weryfikację i pomiary wózków,
- weryfikację i pomiary ostoi pojazdu,
- badanie defektoskopowe osi 4 zestawów kołowych wraz z weryfikacją,
- odbudowę konstrukcji kabiny maszynisty — strona A,
- odbudowę wnętrza kabiny maszynisty wraz z pulpitem i urządzeniami elektronicznymi,
- naprawę uszkodzonej czołownicy,
- malowanie wymienionego czoła pojazdu i wnętrza kabiny maszynisty,
- naprawę, wymianę uszkodzonych elementów cięgłowo-zderznych pod kabiną A,
- naprawę uszkodzonej ramy drzwi wejściowych do pojazdu przy kabinie A wraz z weryfikacją drzwi,
- naprawę uszkodzonych drzwi od szafy elektrycznej i sterowania,
- weryfikację uszkodzeń sterowników i urządzeń elektrycznych w szafie elektrycznej,
- naprawę uszkodzeń przedziału WC (wymiana uszkodzonego lustra, wymiana uszkodzonej ściany, naprawa uszkodzeń muszli WC, malowanie wnętrza WC),
- wymianę zbitej szyby okna bezpieczeństwa,
- naprawę/wymianę uszkodzonych foteli w przedziale pasażerskim — 9 szt. (ławki),
- weryfikację uszkodzeń pozostałych foteli pasażerskich,
- naprawę uszkodzonych drzwi od przedsionka do przedziału pasażerskiego,
- wymianę i montaż nowej tablicy kierunkowej (wyrwana) wraz z zasilaniem i nowymi wspornikami,
- weryfikację uszkodzonych zbiorników powietrza,
- wymianę uszkodzonego cylindra hamulcowego wraz z weryfikacją pozostałych uszkodzeń układu hamulcowego,
- wymianę skrzywionego odbijaka (ogranicznika) wózka nr 2,
- wymianę wyrwanego odbijaka (ogranicznika) wózka nr 1 strona lewa (wyrwany), wymianę wygiętego odbijaka wózka nr I strona prawa,
- wymianę uszkodzonych baterii akumulatorów wraz ze skrzynią,
- wymianę uszkodzonego (pogiętego) drąga prowadzącego wózek nr 1,
- weryfikację drąga prowadzącego wózek nr 2,
- weryfikację pozostałych uszkodzeń elementów znajdujących się poniżej ostoi pojazdu, konstrukcji podwozia i zamontowanych na nim podzespołów,
- weryfikację pozostałych uszkodzeń konstrukcji pudła pojazdu,
- zaosiowanie pojazdu,
- uruchomienie pojazdu,
- próby stacjonarne.
W przypadku wystąpienia konieczności wykonania prac dodatkowych, wykraczających poza określony zakres naprawy awaryjnej spalinowego autobusu szynowego serii VT627-101, Wykonawca zgłasza tę konieczność Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązany będzie do podania zakresu i kosztu wykonania prac dodatkowych, a także wskazania czy i jeżeli tak to jaki wpływ będzie to miało na uzgodniony termin realizacji przedmiotu umowy. Konieczność wykonania prac winna być każdorazowo potwierdzona w wykazie prac dodatkowych przez Komisarza Odbiorczego Kolei Mazowieckich. Na prace dodatkowe przewoźnik chce wydać do 193 725 zł brutto.
Przewoźnik wymaga aby naprawa została wykonana w terminie 210 dni kalendarzowych licząc od dnia zawarcia umowy.
Na oferty spółka czeka do 21 grudnia 2023 r. O wyborze wykonawcy zdecydują negocjacje, które Koleje Mazowieckie przeprowadzą z zaproszonymi wykonawcami.
Przypomnijmy, że 11 sierpnia 2023 za przystankiem Dalanówek pod pociąg Kolei Mazowieckich relacji Nowy Dwór Mazowiecki – Sierpc na przejeździe kolejowym kat. D wjechał samochód ciężarowy. Na składzie pociągu były 22 osoby. Kilka osób zostało zabranych do szpitali, w tym kierownik pociągu oraz maszynista.
VT627-101 to 41-letni wagon silnikowy wyprodukowany przez niemieckie zakłady MAN i Duewag. W 2005 r. Województwo Mazowieckie kupił od DB Regio kilka takich pojazdów. Przez Koleje Mazowieckie eksploatowany od 2006 r.