Koleje Mazowieckie chcą naprawić VT627-101 po wypadku z ciężarówką

Koleje Mazowieckie chcą naprawić VT627-101 po wypadku z ciężarówką

Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy awaryjnej spalinowego autobusu szynowego serii VT627-101. Przypomnijmy, że w sierpniu pojazd uczestniczył w groźnym wypadku na przejeździe kolejowym w miejscowości Dalanówek w gminie Płońsk.

Przedmiotem umowy jest usługa polegająca na przywróceniu pełnych własności konstrukcyjnych i ekspiacyjnych pojazdu. Zamówienia obejmuje:

  1. wyosiowanie pojazdu,
  2. demontaż uszkodzonych wózków oraz weryfikację i pomiary wózków,
  3. weryfikację i pomiary ostoi pojazdu,
  4. badanie defektoskopowe osi 4 zestawów kołowych wraz z weryfikacją,
  5. odbudowę konstrukcji kabiny maszynisty — strona A,
  6. odbudowę wnętrza kabiny maszynisty wraz z pulpitem i urządzeniami elektronicznymi,
  7. naprawę uszkodzonej czołownicy,
  8. malowanie wymienionego czoła pojazdu i wnętrza kabiny maszynisty,
  9. naprawę, wymianę uszkodzonych elementów cięgłowo-zderznych pod kabiną A,
  10. naprawę uszkodzonej ramy drzwi wejściowych do pojazdu przy kabinie A wraz z weryfikacją drzwi,
  11. naprawę uszkodzonych drzwi od szafy elektrycznej i sterowania,
  12. weryfikację uszkodzeń sterowników i urządzeń elektrycznych w szafie elektrycznej,
  13. naprawę uszkodzeń przedziału WC (wymiana uszkodzonego lustra, wymiana uszkodzonej ściany, naprawa uszkodzeń muszli WC, malowanie wnętrza WC),
  14. wymianę zbitej szyby okna bezpieczeństwa,
  15. naprawę/wymianę uszkodzonych foteli w przedziale pasażerskim — 9 szt. (ławki),
  16. weryfikację uszkodzeń pozostałych foteli pasażerskich,
  17. naprawę uszkodzonych drzwi od przedsionka do przedziału pasażerskiego,
  18. wymianę i montaż nowej tablicy kierunkowej (wyrwana) wraz z zasilaniem i nowymi wspornikami,
  19. weryfikację uszkodzonych zbiorników powietrza,
  20. wymianę uszkodzonego cylindra hamulcowego wraz z weryfikacją pozostałych uszkodzeń układu hamulcowego,
  21. wymianę skrzywionego odbijaka (ogranicznika) wózka nr 2,
  22. wymianę wyrwanego odbijaka (ogranicznika) wózka nr 1 strona lewa (wyrwany), wymianę wygiętego odbijaka wózka nr I strona prawa,
  23. wymianę uszkodzonych baterii akumulatorów wraz ze skrzynią,
  24. wymianę uszkodzonego (pogiętego) drąga prowadzącego wózek nr 1,
  25. weryfikację drąga prowadzącego wózek nr 2,
  26. weryfikację pozostałych uszkodzeń elementów znajdujących się poniżej ostoi pojazdu, konstrukcji podwozia i zamontowanych na nim podzespołów,
  27. weryfikację pozostałych uszkodzeń konstrukcji pudła pojazdu,
  28. zaosiowanie pojazdu,
  29. uruchomienie pojazdu,
  30. próby stacjonarne.

W przypadku wystąpienia konieczności wykonania prac dodatkowych, wykraczających poza określony zakres naprawy awaryjnej spalinowego autobusu szynowego serii VT627-101, Wykonawca zgłasza tę konieczność Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązany będzie do podania zakresu i kosztu wykonania prac dodatkowych, a także wskazania czy i jeżeli tak to jaki wpływ będzie to miało na uzgodniony termin realizacji przedmiotu umowy. Konieczność wykonania prac winna być każdorazowo potwierdzona w wykazie prac dodatkowych przez Komisarza Odbiorczego Kolei Mazowieckich. Na prace dodatkowe przewoźnik chce wydać do 193 725 zł brutto.

Przewoźnik wymaga aby naprawa została wykonana w terminie 210 dni kalendarzowych licząc od dnia zawarcia umowy.

Na oferty spółka czeka do 21 grudnia 2023 r. O wyborze wykonawcy zdecydują negocjacje, które Koleje Mazowieckie przeprowadzą z zaproszonymi wykonawcami.

Przypomnijmy, że 11 sierpnia 2023 za przystankiem Dalanówek pod pociąg Kolei Mazowieckich relacji Nowy Dwór Mazowiecki – Sierpc na przejeździe kolejowym kat. D wjechał samochód ciężarowy. Na składzie pociągu były 22 osoby. Kilka osób zostało zabranych do szpitali, w tym kierownik pociągu oraz maszynista.

VT627-101 to 41-letni wagon silnikowy wyprodukowany przez niemieckie zakłady MAN i Duewag. W 2005 r. Województwo Mazowieckie kupił od DB Regio kilka takich pojazdów. Przez Koleje Mazowieckie  eksploatowany od 2006 r.