PKP S.A. otworzyły oferty w powtórzonym postępowaniu na przebudowę dworca kolejowego w Sochaczewie. Zgłosiło się 11 wykonawców, choć tylko jedna oferta zmieściła się w zaplanowanym budżecie.
Kolejowa spółka na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć 7 473 581,17 zł brutto.
Oferty złożyli:
- Grupa Ekoenergia sp. z o.o. – 11 369 491,65 zł brutto
- P.P.U.H. „OKNO-BUD” Krzysztof Białobrzeski – 11 070 000,00 zł brutto
- A-Projekt sp. z o.o. – 14 267 606,67 zł brutto
- Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Usługowe „HEGOR” – 9 609 823,79 zł brutto
- Konsorcjum firm AMAT GROUP, AMAT Zbigniew Hordyj – 12 890 000,00 zł brutto
- WIMAKS HIŃCZA – 12 258 180,00 zł brutto
- Texom -12 377 042,28 zł brutto
- Konsorcjum firm: Modanta, Cora New – 9 717 000,00 zł brutto
- P.P.H.U. SOCHBUD S.C. Oktawian Grzeszczak – 9 000 000,00 zł brutto
- Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane „AGAD” – 9 686 250,00 zł brutto
- MERX – 6 799 999,65 zł brutto
Dzięki planowanej inwestycji historyczny, bo wzniesiony w latach 1901-1903 dworzec zostanie dostosowany do współczesnych standardów obsługi podróżnych przy zachowaniu jego walorów architektonicznych.
Wewnątrz budynku, na parterze zaprojektowano hol pełniący funkcję poczekalni, który zyska nowe wyposażenie, czyli ławki, gabloty z rozkładami jazdy pociągów, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz nowy system informacji głosowej. W sąsiedztwie holu, oprócz pomieszczenia kas biletowych i toalet, zaplanowano przestrzeń pod przyszły lokal gastronomiczny oraz pomieszczenia biurowe przeznaczone dla jednej ze spółek kolejowych.
Dworzec stanie się bardziej przyjazny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Zostaną zlikwidowane bariery architektoniczne oraz wprowadzonych szereg usprawnień, w tym m.in. ścieżki prowadzące, dotykowe plany dworca, tabliczki w alfabecie Braille’a oraz toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Metamorfozę przejdzie również plac przed dworcem. Przebudowany zostanie układ komunikacyjny. Wzdłuż frontowej fasady budynku pojawią się miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami oraz typu kiss&ride. Natomiast nieco bliżej ulicy Henryka Sienkiewicza powstaną dwa wyspowe perony dla autobusów, postój taksówek oraz 9 miejsc parkingowych, w tym dwa przeznaczone dla samochodów elektrycznych.
Przypomnijmy, że pierwsze postępowanie zostało unieważnione z przyczyn proceduralnych związanych ze zmianami przepisów prawa.