ED250 wraca z testów homologacyjnych

ED250 wraca z testów homologacyjnych

Skład ED250-001 PKP Intercity ciągnięty przez lokomotywę Class 66005 Freightliner PL wraca z testów homologacyjnych. Alstom ma nadzieję,że Pendolino będzie dopuszczone do ruchu na austriackich, niemieckich i czeskich torach jeszcze w tym roku.

Pierwotnie ED250 miały uzyskać możliwość samodzielnego wjechania Austrii, Niemiec i Czech na wiosnę 2020 roku. Producent przewiduje, że homologację uda się uzyskać do końca 2022 r.

– Homologację na Czechy i Niemcy powinniśmy uzyskać w pierwszym półroczu 2022, a na Austrię na jesieni 2022 – poinformowała Iwona Burzyńska, Dyrektor komunikacji Alstomu

Jak tłumaczy nasza rozmówczyni, opóźnienie w tym procesie wynika z sytuacji pandemicznej, która opóźnia testy i powoduje przerwy w działaniu jednostek, oraz z wprowadzenia czwartego pakietu kolejowego, który wydłużył i zmienił zasady przyznawania dopuszczenia.

– W przypadku Niemiec nie bez znaczenia był wypadek komunikacyjny podczas testów – zaznacza Burzyńska.

Niestety, graficiarze „bawią” się także poza granicami Polski. ED250-001 wrócił z zagranicznych wyjazdów z dwoma „rysunkami”.  

Przypomnijmy, że PKP Intercity umowę na dostawę składów Pendolino podpisało w maju 2011 r. Wartość kontraktu wyniosła 665 mln euro. Obejmował on dostawę 20 pociągów mogących rozwijać prędkość do 250 km/godz., budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.

Pierwsze pojazdy zaczęły kursować od połowy grudnia 2014 r.