Co z biletami na pociąg „Chopin” od nowego roku?

Co z biletami na pociąg „Chopin” od nowego roku?

Kurz po problemach z zakupem biletów na pierwsze międzynarodowe połączenie „Chopin” relacji Warszawa – Monachium/Wiedeń jeszcze nie opadł, a PKP Intercity wstrzymało sprzedaż biletów na to połączenie w dniach objętych okresem od 1 stycznia do 14 lutego 2024 roku. Dlaczego tak się stało?

Maciej Molicki, Dyrektor Biura Rozwoju, podczas posiedzenia parlamentarnego Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym, powiedział, że baza danych dotycząca pociągu „Chopin” znajduje się w Kolejach Austriackich, które udostępniają ją innym przewoźnikom.

Niestety, koledzy z Austrii mieli problem z udostępnieniem możliwości zakupu biletów na ten pociąg w relacji do Monachium. Sytuacja ta wynika również z faktu, że dotychczas pociąg „Chopin” był w systemie Kolei Czeskich. Od tego rozkładu jazdy Koleje Austriackie zdecydowały się umieścić pociąg po raz pierwszy w swoim systemie – tłumaczył Molicki.

Przedstawiciel PKP Intercity dodał, że spółka utrzymuje bieżący kontakt ze wszystkimi przewoźnikami uczestniczącymi w uruchomieniu tego połączenia, i obecnie problem został rozwiązany.

Maciej  Molicki przekazał, że obecnie wstrzymana jest sprzedaż biletów na ten pociąg na pierwszą połowę stycznia 2024 roku.

Wynika to z tego, że po stronie Kolei Czeskich rozkład jazdy dla pociągu „Chopin” ulegnie zmianie, i do czasu wprowadzenia poprawek, sprzedaż zostanie wstrzymana – wyjaśnił Maciej Molicki, Dyrektor Biura Rozwoju PKP Intercity.

W tym przypadku sprawa ma zostać wyjaśniona do końca tygodnia, a PKP Intercity będzie mogło wznowić sprzedaż biletów.