Urząd Miasta Ciechanów zorganizował akcję pomocową dla pasażerów pociągu PKP Intercity. Miejska spółka ZWiK dostarczyła podróżnym wodę w butelkach.
Pasażerowie pociągu TLK „LUBOMIRSKI” relacji Kraków Gł. – Gdynia Głowna długo nie zapomną wtorkowej podroży nad morze. Na stacji w Ciechanowie doszło do awarii lokomotywy EP09.
Biorąc pod uwagę dzisiejszą pogodę i wysoką temperaturę do akcji włączyło się miasto, które zorganizowało akcję pomocową.
800 osób – pasażerów pociągu, który uległ poważnej awarii i został zatrzymany dziś w godzinach popołudniowych na stacji w Ciechanowie otrzymało właśnie wodę pitną. Została dostarczona przez miejską spółkę ZWiK z uwagi na aktualnie bardzo wysokie temperatury – poinformował w mediach społecznościowych Urząd Miasta Ciechanów.
Po ponad dwóch godzinach, z Warszawy do Ciechanowa przyjechała lokomotywa zastępcza. Skład z podróżnymi wyruszał w podróż do Gdyni o godz. 19:08.
Obecnie pociąg zbliża się do Trójmiasta.
Niestety to nie był dzisiaj jedyny defekt lokomotywy PKP Intercity. Rano doszło do awarii lokomotywy prowadzącej pociąg IC „Dąbrowska” relacji Wrocław Główny – Białystok (opóźnienie 136 min.).
Przed południem awarie „dopadły” lokomotywy od pociągów IC „Artus” relacji Przemyśl Główny – Hel w Strzelcach Opolskich (opóźnienie 160 min.), a także od IC „Swarożyc” relacji Wrocław Główny- Kołobrzeg (opóźnienie 100 min.).
Około godz. 16:00 defektowała spalinowa lokomotywa SU160, która prowadziła pociąg IC „Hańcza” relacji Mockava – Kraków Główny (opóźnienie 150 min.)
W każdym z tych przypadków, PKP Intercity dostarczyło wodę dla podróżnych.