CARGOUNIT zamówił kolejne pięć lokomotyw Vectron

CARGOUNIT zamówił kolejne pięć lokomotyw Vectron

CARGOUNIT odebrał kolejną lokomotywę Vectron MS. Firma zdecydowała domówić kolejnych 5 pojazdów od Siemens Mobility z już uruchomionej opcji na zakup. Łącznie firma CARGOUNIT zamówiła do tej pory aż 28 lokomotyw Siemensa.

Nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron to klucz do realizacji różnorodnych zadań przewozowych w całej Europie i intensywnego rozwoju także w segmencie intermodalnym. Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i międzynarodowym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

Odebrana lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz została wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy Vectron z kontraktu z 2021 r. przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii, na terenie Rumunii oraz Bułgarii. Co ważne, pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

Wraz z nowym zamówieniem firma CARGOUNIT zakupiła już łącznie 28 lokomotywy od Siemens Mobility z platform Vectron i Smartron, z możliwością zamówienia dodatkowych pojazdów do końca przyszłego roku. Łącznie CARGOUNIT może mieć do 2025 w swojej flocie blisko 40 lokomotyw Siemensa.

– Poprzez realizację opcji na dodatkowe 5 pojazdów, CARGOUNIT stanie się największym operatorem wielosystemowych lokomotyw Vectron w Polsce. Cieszymy się na kolejne lata współpracy i dynamiczny rozwój firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej przy dużym udziale naszych nowoczesnych pojazdów – powiedział Hubert Meronk, prezes zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.

– Obserwujemy obecnie duże zapotrzebowanie polskich i zagranicznych klientów na nowoczesne lokomotywy wielosystemowe, co wynika z utrzymującej się dobrej koniunktury na rynku przewozów kolejowych w Polsce i w całej Europie. Rosyjskie działania wojenne w Ukrainie przyczyniają się do poszukiwania przez ukraińskich producentów innych dróg eksportu produktów rolnych w związku z blokadą Morza Czarnego. Większość produktów rolnych uprzednio eksportowanych z Ukrainy droga morską trafi na tory, dlatego przewoźnicy poszukują dodatkowego taboru, w tym lokomotyw. Dodatkowo, zwiększone ryzyko geopolityczne skłania globalne koncerny do poszukiwania alternatywnych do Jedwabnego Szlaku tras kolejowych dla transportu produktów biegnących do Zachodniej Europy przez kraje Europy Południowo-Wschodniej i Bałkany. Wszystkie te czynniki sprawiają, że popyt na lokomotywy wielosystemowe jest w trendzie wzrostowym – powiedział Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT Sp. z o.o.

– Wobec szybko wypełniającego się portfela zamówień na lokomotywy oraz braku dostępności lokomotyw wielosystemowych innych producentów zagranicznych i krajowych podjęliśmy decyzję o realizacji opcji dodatkowych zamówień Vectron MS na lata 2023 i 2024. Lokomotywy Vectron MS to obecnie jedyne dostępne na rynku europejskim nowe lokomotywy z homologacją na 20 krajów, które pozwalają prowadzić pociągi w ruchu transgranicznym bez podmiany lokomotywy. Realizujemy naszą misję wspierania realizacji połączeń transportowych w krajach Trójmorza w osi Północ-Południe i Wschód-Zachód. Kolejna odbierana przez nas lokomotywa Vectron MS nazwana zgodnie z naszą firmową tradycją imieniem pracownika „Monika” trafi do klienta w Czechach i będzie obsługiwać połączenia w krajach Europy Środkowo-Wschodniej – dodał Prezes CARGOUNIT.

Przypomnijmy, że kila dni temu spółka CARGOUNIT podpisała umowę na modernizację 15 lokomotyw spalinowych typu SM42 do typu 6Dg.