Alstom dostarczy 29 dwupokładowych pociągów Coradia Stream dla DB Regio

Alstom dostarczy 29 dwupokładowych pociągów Coradia Stream dla DB Regio

Alstom podpisał z DB Regio umowę na dostawę  29 elektrycznych dwupokładowych zespołów trakcyjnych o dużej pojemności Coradia Stream. Pociągi będą kursować na liniach RE50 (Frankfurt – Fulda – Bebra) i RB51 (Frankfurt – Wächtersbach) od grudnia 2025 roku.

– Po kontrakcie przyznanym przez LNVG na węzeł ekspresowy Brema/Dolna Saksonia w 2021 roku oraz kontrakcie z DB Regio na podsieć Main-Weser pod koniec ubiegłego roku, jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że przekonaliśmy również DB swoją ofertą Coradia Stream HC trenuje na liniach RE50 i RB51 – powiedział Müslüm Yakisan, prezes regionu Alstom DACH. – To po raz kolejny pokazuje, że nasza najnowocześniejsza koncepcja dużej przepustowości doskonale spełnia dzisiejsze potrzeby w zakresie mobilności regionalnej w Niemczech- dodał Yakisan.

Coradia Stream HC zapewnia pasażerom wysoki poziom komfortu. Posiada czteroosobowe grupy z dużymi stołami w pierwszej klasie i małymi stolikami naściennymi w drugiej klasie. Gniazda elektryczne przy siedzeniach i bezpłatna sieć Wi-Fi są również standardem w nowych pociągach. Coradia Stream High-Capacity została zaprojektowana tak, aby zapewnić bezbarierowy dostęp do wszystkich drzwi na większości stacji. Jest to możliwe dzięki jednolitej wysokości deskowania 600 milimetrów. Pociąg oferuje również 30 miejsc dla rowerów, co jest atutem dla jeźdźców rekreacyjnych i dojeżdżających rowerem.

– Nowe elektryczne piętrowe pociągi wieloczłonowe przyspieszają szybciej. Pozwala to na skrócenie czasu, skracając czas podróży RE50 między Frankfurtem a Fuldą średnio o osiem minut. W przyszłości RE50 będzie kursował nawet do Bebry co w godzinach szczytu. Dzięki poszerzonemu zakresowi usług i wysokiemu poziomowi komfortu podróżowania, te nowe pojazdy sprawią, że lokalny transport w Kinzigtal stanie się znacznie bardziej atrakcyjny dla pasażerów – mówi Maik Dreser, Prezes Zarządu Regionalnego DB Regio Mitte.

– Te nowe pociągi umożliwią nam zaoferowanie ponad 1080 miejsc między Frankfurtem a wschodnią Heską w godzinach szczytu oraz 840 miejsc w normalnych godzinach w porównaniu do poprzednich 720”, powiedział dyrektor zarządzający Rhein-Main-Verkehrsverbund, prof. Knut Ringat. – Ponadto pociągi oferują większy komfort dzięki gniazdkom elektrycznym przy siedzeniu i przy stolikach, a także bezpłatnej sieci WLAN. Dzięki połączeniu większej przestrzeni, większego komfortu i szybszych podróży, nasi pasażerowie czerpią znaczne korzyści z nowych pojazdów Alstom. oczekuje się, że pociągi w Kinzigtal wejdą do eksploatacji od grudnia 2025 r., a między Frankfurtem, Centralną Heską i Kassel nawet rok wcześniej – dodał Ringat

DB Regio będzie nadal obsługiwać linie RE50 i RB51 po zmianie rozkładu jazdy zaplanowanej na 14 grudnia 2025 r., po ogłoszeniu przetargu przez Rhein-Main-Verkehrsverbund i Nordhessischer Verkehrsverbund. Alstom wyprodukuje pociągi dla kolei Kinzig Valley w Salzgitter. Biuro projektowe z zarządzaniem projektami i umowami, walidacją i uruchomieniem, dokumentacją i szkoleniami będzie również w Niemczech.