Jak się dowiedzieliśmy, Newag złożył do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek o wydanie homologacji dla lokomotywy E4MSUa.
Z naszych informacji wynika, że dokumenty zostały złożone w piątek po południu w formie elektronicznej. Teraz Urząd musi zweryfikować, czy złożony wniosek jest kompletny. Wato przypomnieć, że krajowy organ ds. bezpieczeństwa podejmuje decyzję o wydaniu zezwolenia nie później niż w terminie czterech miesięcy od potwierdzenia, że dokumentacja jest kompletna.
Przypomnijmy, że jedna z wyprodukowanych już wielosystemowych lokomotyw przebywa obecnie w Czechach, gdzie mają rozpocząć się oficjalne badania homologacyjne na rynek czeski i słowacki.
O kontraktach na lokomotywy wielosystemowe
PKP Intercity podpisało w październiku 2021 r. umowę na zakup 10 lokomotyw. W czerwcu 2023 r. przewoźnik skorzystał z prawa opcji i dokupił kolejne 5 elektrowozów. Projekt jest mocno opóźniony. O przyczynach informowaliśmy na początku 2024 r. Producent tłumaczył to zmianą wymagań normatywnych dotyczących układu hamulcowego.
W połowie grudnia 2023 r. PKP Intercity zawarło z Newagiem także umowę na zakup 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z opcją zamówienia kolejnych 32 oraz świadczeniem 5-letniej usługi utrzymania.