SüdLeasing zamawia 20 lokomotyw Vectron z XLoad na zlecenie SBB Cargo International

SüdLeasing zamawia 20 lokomotyw Vectron z XLoad na zlecenie SBB Cargo International

Szwajcarska firma SBB Cargo International AG we współpracy z SüdLeasing GmbH zamówiła 20 lokomotyw wielosystemowych Vectron wyposażonych w pakiet XLoad firmy Siemens Mobility. SBB Cargo International będzie dzierżawić lokomotywy od SüdLeasing w ramach długoterminowego planu wynajmu z elastycznym terminem. Umowa obejmuje również utrzymanie lokomotyw przez Siemens Mobility.

Vectron XLoad to pakiet wyposażenia opracowany w celu poprawy wydajności i zwiększenia obciążenia platform. Dzięki tej opcji XLoad, na przykład, operatorzy na korytarzu Północ-Południe będą mogli używać tylko jednej, a nie dwóch czteroosiowych lokomotyw do pociągu. Vectrony są zaprojektowane do maksymalnej prędkości roboczej 160 km/h. Lokomotywy będą dostarczane począwszy od 2024 roku.

– Cieszymy się z dalszej rozbudowy floty Vectronów SBB Cargo International i dziękujemy firmie za zaufanie do nas i do naszych lokomotyw. Dzięki temu zamówieniu liczba Vectronów sprzedanych szwajcarskim klientom wzrosła do ponad 100. Dzięki XLoad lokomotywy osiągają siłę pociągową, która wcześniej nie była możliwa w przypadku lokomotyw czteroosiowych. Nasz klient może jeszcze efektywniej wykorzystywać lokomotywy w regionie alpejskim – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.

– Vectron jest idealną lokomotywą dla naszych operacji transportowych, będąc interoperacyjną pomiędzy portami ARA (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpia) i Włochami. Dzięki opcjonalnej funkcji XLoad będziemy mogli prowadzić dłuższe i cięższe pociągi przez Alpy w pojedynczej trakcji. W wielu przypadkach można nawet obejść się bez obowiązkowej w innym przypadku lokomotywy prowadzącej. Ponieważ masa pociągów w kombinowanym ruchu towarowym jest ograniczona maksymalną dopuszczalną długością pociągu, nie ma potrzeby stosowania bardziej kosztownej lokomotywy sześcioosiowej – powiedział Sven Flore, prezes zarządu SBB Cargo International AG.

20 nowych lokomotyw będzie wykorzystywanych przez SBB Cargo International do obsługi tras transalpejskich. Lokomotywy zostały dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Holandii. Są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS BL3, jak również w obowiązkowe krajowe systemy sterowania pociągiem.
Firma Siemens Mobility sprzedała już 1412 lokomotyw Vectron łącznie ponad 60 klientom. Lokomotywy te przejechały ponad 585 milionów kilometrów i są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii.
Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już blisko 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.