Alstom dostarczył dziesiątą lokomotywę Traxx DC3 swojemu klientowi Railpool. Ta dostawa zwiększa liczbę lokomotyw Traxx DC3 krążących we włoskiej sieci do 82 sztuk. Wszystkie pojazdy zostały zbudowane w zakładzie w Vado Ligure.
– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy być tutaj, aby świętować dostawę 10. lokomotywy Traxx DC3 dedykowanej rynkowi włoskiemu, która zostaje dodana do floty 11 jednostek odziedziczonych przez LocoItalia w łącznej puli lokomotyw 21 potężnych pojazdów DC w kraju . Ta dostawa reprezentuje zaufanie, jakie pokładamy na rynku włoskim, który będzie dla nas bazą do dalszej ekspansji w Europie Południowej oraz naszego rosnącego lokalnego zespołu, który wykonał niesamowitą pracę przy tworzeniu naszego nowego oddziału – powiedział Torsten Lehnert, dyrektor generalny Railpool.
– Pomimo trudności podczas pandemii, z dumą potwierdzamy, że włoski oddział Railpool jest teraz całkowicie aktywny, z ustrukturyzowaną strukturą, która obejmuje również elastyczną i reaktywną sieć warsztatów, zdolną do zaspokojenia potrzeb naszych klientów – powiedział Alberto Lacchini, dyrektor Railpool na Europę Południową i szef włoskiego oddziału. – Jesteśmy również dumni z tego, że niedawno podpisaliśmy długoterminową umowę z Alstom Włochy na konserwację naprawczą naszych lokomotyw E.494, co stanowi kolejny fundamentalny krok w celu zagwarantowania naszym klientom najwyższej niezawodności i dostępności ich flot przez cały czas – dodał Lacchini
– Dzięki terminowej dostawie 10. lokomotywy Traxx DC3 do Railpool cieszymy się, że możemy kontynuować bardzo udaną współpracę, która przyczyni się do dalszego rozwoju naszej platformy lokomotyw Traxx – powiedział Michele Viale dyrektor zarządzający Alstom Włochy oraz Prezes i dyrektor generalny Alstom Ferroviaria.
Traxx DC3, który we włoskiej wersji nosi nazwę E.494, to najnowszej generacji lokomotywa elektryczna dużej mocy, która maksymalizuje wydajność, minimalizuje interwencje konserwacyjne i zapewnia wyższe obciążenie oraz zdolność trakcyjną przy niższym zużyciu energii.
Jedną z ciekawszych funkcji jest możliwość wyposażenia lokomotywy w funkcję „ostatniej mili”, pozwalającą pracować na liniach niezelektryfikowanych. Railpool zdecydował się zainstalować system na całej flocie operującej we włoskiej sieci, zapewniając maksymalną i pełną elastyczność użytkowania lokomotyw.
Zakład Vado Ligure ma ponad stuletnią tradycję w projektowaniu i budowie lokomotyw, w tym najnowszej generacji lokomotyw elektrycznych Traxx i E464 oraz jest ośrodkiem produkcji i utrzymania taboru, lokomotyw i podsystemów.