WKD chce kupić pociąg sieciowy

WKD chce kupić pociąg sieciowy

Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła przetarg na zakup nowego pociągu sieciowego. Pojazd przeznaczony będzie do prowadzenia prac w zakresie urządzeń sieci trakcyjnej i linii napowietrznych.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego pociągu sieciowego przeznaczonego do prac przy kolejowej sieci trakcyjnej, wraz ze świadczeniem usług serwisowych w okresie gwarancji oraz przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi pociągu, utrzymania zgodnie z DSU i napraw bieżących pociągu sieciowego.

Wymagania dotyczące pojazdu

WKD oczekuje dostawy pociągu sieciowego regulacyjno-montażowego rozumianego jako zestaw składający się z 3 pojazdów. Całkowita długość nie może być większa niż 60 m. Zestaw pojazdów powinien zostać zestawiony w następującej konfiguracji: człon napędowy, człon środkowy (wagon) oraz człon sterujący, połączone podczas jazdy transportowej oraz połączone podczas pracy. Pociąg powinien umożliwiać zestawienie jego składu w oparciu o dwa z trzech pojazdów wchodzących w jego skład. Przedmiotowy pociąg powinien posiadać dwie kabiny czołowe sterownicze w każdym z kierunków jazdy.

Obydwie kabiny sterownicze muszą zostać wyposażone w instalację do podłączenia radiotelefonów przewoźnych oraz instalację do podłączenia ładowarek radiotelefonów przenośnych. Na członie sterującym pociągu sieciowego należy usytuować osobne pomieszczenie socjalne.

Pociąg sieciowy w członie środkowym (wagon) musi zostać wyposażony w pomieszczenie warsztatowe, wyposażone w stół roboczy oraz elektro-narzędzia. Pomieszczenie musi być ogrzewane i wyposażone w odpowiedni system wentylacyjny.

Pantograf pomiarowy powinien umożliwiać uszynianie sieci trakcyjnej wyłączonej spod napięcia w czasie wykonywania robót przy urządzeniach sieci trakcyjnej.

Konstrukcja pociągu sieciowego ma umożliwić zastosowanie pomostu roboczego stałego o długości min. 36 m.

Przewoźnik oczekuje, że pociąg sieciowy będzie umożliwiał sterowanie hamulcem zespolonym. Ma być też wyposażony w hamulec bezpośredniego działania działający na wszystkie pojazdy pociągu sieciowego. Dodatkowo pociąg ma być wyposażony w urządzenia automatyki bezpieczeństwa (CA, SHP) zgodnie z obowiązującymi przepisami, radiotelefon z funkcją radio-stop oraz rejestrator parametrów pracy pojazdu, rejestrujący parametry jazdy transportowej z napędem własnym.

Zastosowany w pociągu sieciowym układ napędowy oraz ilość osi napędowych i tocznych muszą zapewniać stabilną jazdę roboczą i transportową, a także zapewniać możliwość wjazdu, przy spełnieniu określonych warunków, na halę przeglądowo-naprawczą. Warunki te muszą zostać zawarte w dokumentach dot. eksploatacji, stosownych dokumentach stanowiących dokumentację techniczno-ruchową.

Pociąg powinien umożliwiać pracę zarówno w dzień, jak i w nocy oraz z uwzględnieniem temperatur eksploatacji od -30°C do +40°C oraz wilgotności powietrza maks. 90% przy 20°C.

Oczekiwana maksymalna prędkość to 120 km/h.

Gwarancja

Zamawiający wymaga, aby pojazd był objęty gwarancją producenta na okres minimum 12 miesięcy, a maksymalnie na okres 24 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego pociągu sieciowego.

Gwarancja stanowi drugie kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej.

Termin dostawy

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczył przedmiot zamówienia w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy.

Inne informacje dotyczące postępowania

Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w terminie do dnia 12 sierpnia 2024 r. do godz. 9:00. O wyborze wykonawcy zdecydują dwa kryteria: cena oferty brutto – 80% oraz wydłużenie okresu gwarancji – 20%.

Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 200 000 zł. Termin związania ofertą mija 9 listopada 2024 r.

Wykonawca, którego oferta została wybrana, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania w wysokości 5% ceny całkowitej brutto.