Warszawa Gdańska z nowym peronem i przejściem podziemnym

Warszawa Gdańska z nowym peronem i przejściem podziemnym

PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały na stacji Warszawa Gdańska budowę tymczasowego peronu nr 5, który będzie zlokalizowany w północnej części. To jedna z odpowiedzi zarządcy infrastruktury na rozładowanie tłoku i zwiększenie przepustowości podczas modernizacji linii średnicowej.

Podczas spotkania z dziennikarzami, Ireneusz Merchel prezes PKP Polskie Linie Kolejowe powiedział, że spóła podjęła decyzję o budowie tymczasowego, jednokrawędziowego peronu piątego w północnej części stacji.

Prace chcemy rozpocząć w przeciągu miesiąca. Jesteśmy na etapie wyboru wykonawcy. Peron powinien powstać w ciągu 3-4 miesięcy – dodał Merchel.

Jak zaznaczył jest realna szansa, że peron powstanie do końca roku.

Nie są to jedyne zaplanowane prace PKP Polskie Linie Kolejowe na stacji Warszawa Gdańska.

Przygotowujemy się też do opracowania dokumentacji projektowej, która pozwoli na wybudowanie drugiego przejścia podziemnego na końcu peronu – stwierdził prezes PKP PLK.

Podkreślił, że zarządca infrastruktury chce do końca 2024 r., najpóźniej do kwietnia 2025 r. wybudować nowe przejście podziemne.

Zwracam uwagę na tą datę, ponieważ zakładamy, że na przełomie 2024/25 roku rozpoczną się prace na linii średnicowej. Wtedy zwiększy się liczna pociągów na stacji Warszawa Gdańska. Chcemy być na to przygotowani – mówił Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Co istotne w momencie powstania nowego przejścia podziemnego tymczasowy peron nr 5 o długości 200 m zostanie wydłużony do 350 m.

Na stacji Warszawa Gdańska nie powstanie natomiast peron nr 1. Prezes Mechel przyznał, że spółka analizowała możliwość jego budowy.

Przy peronie 1 w zasadzie dobudowujemy się do istniejącego toru peronu nr 2. Mamy wtedy jeden tor między dwoma peronami. Nie daje to zwiększenia przepustowości – podkreślił Merchel.