PKP S.A. z ofertami na przebudowę dworca Pionki

PKP S.A. z ofertami na przebudowę dworca Pionki

PKP S.A. otworzyły oferty w trzecim postępowaniu na przebudowę dworca Pionki. Zainteresowanych było pięć podmiotów. Niestety żadna ofert nie zmieściła się w zaplanowanym budżecie.

Na sfinansowanie zamówienia kolejowa spółka zamierza przeznaczyć kwotę: 7 833 992,23 zł brutto.

Oferty złożyli:

  • Przedsiębiorstwo Remontowo –Budowlane „AGAD” – 18 798 912,67 zł brutto.
  • A-Projekt – 20 351 580,00 zł brutto.
  • Konsorcjum firm w składzie:WIMAKS HIŃCZA, AGBUD USŁUGI BUDOWLANE  – 13 460 000,00 zł brutto.
  • KORPORACJA BUDOWLANA „DARCO”DARIUSZ ŻAK  – 10 587 270,10 zł brutto.
  • Texom  – 12 295 833,99 zł brutto.

Aby wybrać wykonawcę PKP S.A. będą musiały zwiększyć budżet o blisko 2,8 mln zł brutto lub ponownie unieważnią postępowanie jak to było podczas pierwszego przetargu

Ze względu na wartości architektoniczno-historyczne budynku przewiduje się ograniczoną ingerencję w strukturę zewnętrzną obiektu. Polegać ona będzie na renowacji oraz odtworzeniu pierwotnego wyglądu dworca oraz przystosowaniu do projektowanych funkcji.

Obsługa pasażerów nadal odbywać się będzie w budynku dworca. Wnętrze zostanie częściowo przebudowane.  Hol główny będzie miejscem z kasą (bądź inaczej zagospodarowanym lokalem pod wynajem) oraz automatami wendingowymi, bankomatem, a także węzłem, z którego podróżni mogą przejść do miasta, dostać się na perony, skorzystać z ogólnodostępnych sanitariatów. Obiekt dostosowany będzie do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Drzwi główne wejściowe dwuskrzydłowe oraz drzwi prowadzące na perony zostaną zrekonstruowane na podstawie historycznej ikonografii.

Podczas przebudowy pasażerowie będą korzystali z dworca tymczasowego. Obiekt posiadać będzie przestrzeń ogólnodostępną poczekalnię wraz z toaletami oraz przestrzeń usługową z funkcją sprzedaży biletów z zapleczem socjalnoym.

Przypomnijmy, że powodem unieważnienie przez PKP S.A. drugiego postępowania była konieczność zastosowania się do znowelizowanej ustawy o transporcie kolejowym, w której wskazano, że dworzec kolejowy wraz z infrastrukturą umożliwiającą pasażerom dostęp do peronu lub dworca kolejowego jest częścią stacji pasażerskiej, a w konsekwencji elementem sieci kolejowej.