PKP S.A. otworzyły oferty w trzecim postępowaniu na przebudowę dworca Pionki. Zainteresowanych było pięć podmiotów. Niestety żadna ofert nie zmieściła się w zaplanowanym budżecie.
Na sfinansowanie zamówienia kolejowa spółka zamierza przeznaczyć kwotę: 7 833 992,23 zł brutto.
Oferty złożyli:
- Przedsiębiorstwo Remontowo –Budowlane „AGAD” – 18 798 912,67 zł brutto.
- A-Projekt – 20 351 580,00 zł brutto.
- Konsorcjum firm w składzie:WIMAKS HIŃCZA, AGBUD USŁUGI BUDOWLANE – 13 460 000,00 zł brutto.
- KORPORACJA BUDOWLANA „DARCO”DARIUSZ ŻAK – 10 587 270,10 zł brutto.
- Texom – 12 295 833,99 zł brutto.
Aby wybrać wykonawcę PKP S.A. będą musiały zwiększyć budżet o blisko 2,8 mln zł brutto lub ponownie unieważnią postępowanie jak to było podczas pierwszego przetargu
Ze względu na wartości architektoniczno-historyczne budynku przewiduje się ograniczoną ingerencję w strukturę zewnętrzną obiektu. Polegać ona będzie na renowacji oraz odtworzeniu pierwotnego wyglądu dworca oraz przystosowaniu do projektowanych funkcji.
Obsługa pasażerów nadal odbywać się będzie w budynku dworca. Wnętrze zostanie częściowo przebudowane. Hol główny będzie miejscem z kasą (bądź inaczej zagospodarowanym lokalem pod wynajem) oraz automatami wendingowymi, bankomatem, a także węzłem, z którego podróżni mogą przejść do miasta, dostać się na perony, skorzystać z ogólnodostępnych sanitariatów. Obiekt dostosowany będzie do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Drzwi główne wejściowe dwuskrzydłowe oraz drzwi prowadzące na perony zostaną zrekonstruowane na podstawie historycznej ikonografii.
Podczas przebudowy pasażerowie będą korzystali z dworca tymczasowego. Obiekt posiadać będzie przestrzeń ogólnodostępną poczekalnię wraz z toaletami oraz przestrzeń usługową z funkcją sprzedaży biletów z zapleczem socjalnoym.
Przypomnijmy, że powodem unieważnienie przez PKP S.A. drugiego postępowania była konieczność zastosowania się do znowelizowanej ustawy o transporcie kolejowym, w której wskazano, że dworzec kolejowy wraz z infrastrukturą umożliwiającą pasażerom dostęp do peronu lub dworca kolejowego jest częścią stacji pasażerskiej, a w konsekwencji elementem sieci kolejowej.